جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 168783 20:30 1400/10/20
رئيس هيأت مديره شركت دانش بنيان زنجيره بلوكى سبحان تاکید کرد:  فرصت ایران برای تبدیل شدن به قطب استخراج بیتکوین

رئيس هيأت مديره شركت دانش بنيان زنجيره بلوكى سبحان تاکید کرد: فرصت ایران برای تبدیل شدن به قطب استخراج بیتکوین

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
رئيس هيأت مديره شركت دانش بنيان زنجيره بلوكى سبحان تاکید کرد:  فرصت ایران برای تبدیل شدن به قطب استخراج بیتکوین

رئيس هيأت مديره شركت دانش بنيان زنجيره بلوكى سبحان تاکید کرد: فرصت ایران برای تبدیل شدن به قطب استخراج بیتکوین

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

علی پاک باخته گان زنجانی گفت:  بانک‌ها و سرمایه‌گذاران خطرپذیر در دنیا به این جمع‌بندی رسیده‌اند که انقلاب صنعتی چهارم توسط بلاکچین قابل اجراست و می‌تواند نحوه تبادل ارزش و دموکراسی اقتصادی را به‌دنبال داشته باشد. پس بسیار جسورانه در حال هزینه‌کردن هستند تا بتوانند شرکت‌های فناورانه نسل بعدی را پیدا و اقتصادشان را متحول کنند.

وی با تاکید بر اینکه در این مقطع زمانی به درآمدهای ارزی نیاز داریم اظهار کرد:  در شرایط تحریم، صنعت ماینینگ و استخراج ارزهای دیجیتال ضمن ارزآوری می‌تواند در تسهیل تجارت بین المللی کمک کند. بازرگانان می‌توانند با استفاده از رمزارزهای تولید شده نسبت به واردات کالا اقدام کنند و مشکلات تحریم بانکی برای پرداخت هزینه‌ها را دور بزنند.

پاک باخته گان‌زنجانی در عین‌حال تاکید کرد: بحث عدم خروج ارز نیز از دیگرمواردی است که با استفاده از این فناوری  می توان به آن دست یافت و مانع از خروج‌ارز شد.

به گفته مدیر ارشد استراتژی شرکت دانش بنیان زنجیره بلوکی سبحان،  فرا فناوری بلاک چین بسیار برای کشور درآمدزاست و مسئولان، بعد از آموزش و آگاهی سازی می توانند در بستر قانونگذاری اقدام کنند.

پاک باخته گان زنجانی ادامه داد: هر چند در کشورمان قوانینی برای مدیریت ماینرها و استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال نهایی شده اما امروز با فرافكنى هاى لايه هاى زيرين دولت امروز مشكلات زيادى را براى استخراج كنندگان بيتكوين شاهد هستيم كه عليرغم سرمايه گذاريهاى چندهزار ميلياردى اين عزيزان با چالشهاى جدى روبرو هستند

وی ادامه داد: امروز كه ميتوان صنعتگران اين حوزه را حمايت كرد و سرمايه گذاران خارجى را نيز به ايران دعوت كرد اما باز هم با تفكرات غلط و بدون آگاهى شاهد مسدود كردن راههاى سود براى مردم هستيم

بنظر من دولتمردان بايد به گونه اى به اين صنعت نگاه كنند كه گويى فرصت چاپ دلار براى ما ايجاد شده و ميتوانيم براحتى برق و گاز را به دلار تبديل كنيم اما افسوس و صدحيف كه گوشى براى شنيدن و اراده اى براى انجام كارهاى بزرگ وجود ندارد .

وی  ادامه داد: برای خرید و فروش و صرافی‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند قوانین دقیقی وجود ندارد و همین امر، باعث شده نگرانی‌هایی درباره احتمال کلاهبرداری و از بین رفتن سرمایه مردم به وجود بیاید.

پاک باخته گان زنجانی اظهار کرد: كشور ما در سالهای اخیر در حوزه تجارت الکترونیکی روند رو به رشدی را تجربه کرده بود اما سهم درآمد ایران از تجارت الکترونیکی در منطقه و در بین کشورهای همسایه هم چنان کم است؛ بحث رمز ارزها و فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال یکی از راههای رسیدن به اقتصادی دیجیتالی است و با توجه به اینکه از عمر رمزارزها در اقتصاد جهان سال‌هایی نسبتا طولانی گذشته اما در ایران ، این موضوع همچنان با چالش ها و محدودیت هایی روبرو است و می توان گفت قوانین لازم برای اداره این ارزها وجود ندارد .

وی در عین حال بیان کرد: چهارمین دوره از انقلاب صنعتی، بدون انقلابی دیجیتال هرگز شروع نمی‌شد. گسترش نفوذ اینترنت و فناوری‌های نوین دیجیتال به زندگی مردم، اقتصادها را وارد عصر جدیدی کرده است. «اقتصاد دیجیتال» اصطلاح نسبتا تازه‌ای است که نخستین بار سال ۱۹۹۵ شنیده شد، حالا به اندازه‌ای در این حوزه ارزش افزوده خلق می‌شود که هیچ دولت و سرمایه‌گذاری حاضر به چشم‌پوشی از آن نیست. ارزشی که سهم آن در تولیدات ملی کشورها سال به سال در حال افزایش است.

رئيس هيأت مديره شركت دانش بنيان زنجيره بلوكى سبحان با بیان اینکه  فضای‌مجازی با ارتقای بهره‌وری می‌تواند به‌خلق فرصت‌های جدید و ایجاد ارزش‌افزوده منجر شود، افزود: فضای‌مجازی را می‌توان به‌عنوان یکی از عوامل موثر بر تولید به‌حساب آورد که توسعه و بهبود آن تاثیر مستقیمی بر ارتقای بهره‌وری خواهد داشت.

وی ادامه داد: طبق گزارش‌های بین‌المللی، وضعیت کشور در زیرشاخص‌های ارتباطی مانند زیرشاخص دسترسی، در وضعیت مناسب‌تری نسبت به متوسط منطقه و جهان قرار دارد اما بهبود این جایگاه نیاز به توانمندسازی افراد، توسعه و تسهیل کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات، توسعه اینترنت، بازنگری در قوانین مربوط به حوزه اقتصاد دیجیتال، گسترش همکاری‌ها و تعاملات بین‌المللی در سایه همکاری و تعامل سازنده میان همه بخش‌ها و نهادهای مرتبط با اقتصاد دیجیتال در کشور دارد.

رییس هیات مدیره شرکت دانش بنیان زنجیره بلوکی سبحان همچنین با بیان اینکه اولین دستگاه ATM رمز ارز را در ایران رونمایی و تولید کردیم گفت: حدود ۱۹ سال در معاملات مالی بازارهای جهانی فعالیت دارم و در طی این سالها با اندیکاتورهایی مواجه می شدم که می توان گفت تحلیل درستی را از بازارهای مالی ارائه نمی دادند که همین موضوع مشکلاتی را ایجاد می کرد بنابراین ما در شرکت فناور دانش بنیان زنجیره بلوکی سبحان تلاش کردیم به این سمت برویم که از طریق هوش مصنوعی، اندیکاتوری تولید کنیم که بر اساس دیتا هایی که از سراسر دنیا جمع می‌کند مسیر درست و نمودار صحیحی را ایجاد کند و در عین حال ربات های تحلیل گری بر پایه هوش مصنوعی داریم که بازار را تحلیل می کند و نشان می دهد بهتر است در چه مسیری حرکت کنیم.

وی تاکید کرد: تقاضا می‌کنم مسئولان به این امر بیشتر توجه کنند و آگاهی رسانی برای عموم مردم افزایش یابد؛ به اعتقاد بنده فرا فناوری بلاک چین بسیار برای کشور درآمدزاست و مسئولان بعد از آموزش و آگاهی سازی می توانند در بستر قانونگذاری اقدام کنند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |