پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 5184 14:39 1393/06/23
رئيس دفتر رهبر انقلاب: آمريکا گيج است

رئيس دفتر رهبر انقلاب: آمريکا گيج است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
رئيس دفتر رهبر انقلاب: آمريکا گيج است

رئيس دفتر رهبر انقلاب: آمريکا گيج است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رئيس دفتر مقام معظم رهبري با تأکيد بر اينکه جمهوري اسلامي ايران در خاکريز اول مبارزه با تروريسم است، صحبت‌هاي متناقض آمريکايي‌ها درباره داعش را بي‌اهميت دانست.


به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام و المسلمين محمدي گلپايگاني در گفت‌وگو با "ابنا" در پاسخ به سؤالي درباره اظهارت اخير کيسينجر مبني بر اينکه ايران از داعش خطرناک‌تر است و نيز موضع رسمي دولت آمريکا که در تناقض با سخن کيسينجر، ايران را در فهرست کشورهايي قرار داده است که با همکاري آنها عليه داعش اقدام کند، گفت: اصلا به اين حرف‌ها اهميت ندهيد. آمريکايي‌ها گيج هستند و خودشان هم نمي‌دانند چه مي‌گويند.
وي ادامه داد: اکنون همه مي‌دانند که جمهوري اسلامي ايران در خاکريز اول مبارزه با تروريسم است و در اين راه، از همه چيز خود مي‌گذرد زيرا جمهوري اسلامي ايران خود قرباني تروريسم است و طي اين سي و چند سال بعد از پيروزي انقلاب، شهدا و خسارات زيادي را از ناحيه ترور متحمل شده است.
رئيس دفتر مقام معظم رهبري در پاسخ به سوالي ديگر مبني بر اينکه با توجه به اتفاقاتي که در يمن، پاکستان، بحرين و ساير کشورهاي اسلامي در حال رخ دادن است، آينده بيداري اسلامي را در منطقه چگونه مي‌بينيد، اظهار کرد: آقا که کلمات ايشان برجسته و فرمايشات ايشان استراتژيک است در اين‌باره فرمودند "گرچه به‌ظاهر بيداري اسلامي را متوقف کردند ولي اين حرکت هرگز متوقف نخواهد شد". يک نمونه از صدق فرمايش رهبري، يمن است.
محمدي گلپايگاني با اشاره به حرکت اخير حوثي‌هاي يمن گفت: چه کسي فکر مي‌کرد آقاي سيد عبدالملک اين چنين قدرتي داشته باشد و بتواند ميليون‌ها نفر را جلب و جذب کند و الان اين حرکت بزرگ را در يمن رهبري کند؟ اين ناشي از همان بيداري اسلامي است.
وي همچنين در پاسخ به اين سوال که آينده حرکات تکفيري‌ها در جهان اسلام را چگونه مي‌بينيد، خاطرنشان کرد: بسيار روشن است؛ إن الباطل کان زهوقا.
رئيس دفتر رهبر انقلاب همچنين درباره برگزاري همايش بين‌المللي علماي اسلام در حمايت از مقاومت فلسطين يادآور شد: اين يک ضرورت است که جمهوري اسلامي ايران آن را احساس کرده است؛ لذا مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي متصدي اين کار شده است. اين اجلاس، شروع خوبي بود و با استقبال خوب علماء مواجه شد. انتظار آن را داريم که در دوره‌هاي بعدي با حضور تعداد بيشتري از علماء برگزار شودد.
محمدي گلپايگاني ادامه داد: خطرات زيادي امروز مسلمانان جهان را تهديد مي‌کند؛ مانند خطر تکفيري‌ها که بسيار جدي است و مطمئنا اينها آلت دست رژيم صهيونيستي هستند. بنابراين لازم است که تضارب آرايي انجام شود و علماي اسلام هر کدام در منطقه خود روشنگري‌هايي انجام بدهند و اين تبادل افکار را به مسلمانان منتقل کنند. اين کار در تغيير افکار مسلمانان و رفع اين احساس خطر جدي که وجود دارد، بسيار موثر است.
وي تأکيد کرد: هم‌اکنون مهم‌ترين ضرورت براي جمهور امت اسلامي، اتحاد و يکپارچگي و يک‌زباني در برابر دشمنان مشترک است.
رئيس دفتر مقام معظم رهبري در پايان در پاسخ به سوالي درباره وضعيت جسماني مقام معظم رهبري نيز گفت: هيچ نگران نباشيد؛ هيچ نگران نباشيد. فقط از خداوند مي‌خواهيم که به ايشان شفاي عاجل بدهد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |