جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 4646 15:25 1393/05/26
رئیس انجمن میکروب‌شناسی ایران : آخرین وضعیت تامین تجهیزات آزمایشگاهی در کشور

رئیس انجمن میکروب‌شناسی ایران : آخرین وضعیت تامین تجهیزات آزمایشگاهی در کشور

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
رئیس انجمن میکروب‌شناسی ایران : آخرین وضعیت تامین تجهیزات آزمایشگاهی در کشور

رئیس انجمن میکروب‌شناسی ایران : آخرین وضعیت تامین تجهیزات آزمایشگاهی در کشور

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی


وی با تاکید براینکه باید فضا را برای حضور میکروب شناس‌ها در آزمایشگاه‌ها بازکنند گفت: میکروب شناسی رشته ای است که می تواند برای تشخیص بیماری‌ها بسیار کارساز باشد. بنابراین باید نگاهی به این موضوع به لحاظ تکنیکی و تشخیصی ایجاد شود تا از بار بیماری‌ها و مشکلات مربوط کاسته شود و فارغ التحصیلان جذب شوند.
به گزارش  جهان اقتصاد به نقل از روابط عمومی انجمن میکروب شناسی ایران، دکتر محمد مهدی فیض آبادی در پاسخ به اینکه آیا با توجه به اعمال تحریم ها و نوسانات ارزی که در سال گذشته با آن روبرو بودیم، اکنون مشکلی برای تامین تجهیزات آزمایشگاهی وجود دارد یا خیر؟ گفت: کماکان نیاز به تجهیزات در برخی مراکز دانشگاهی وجود دارد.
وی افزود: برخی اوقات حمایت‌های خوبی از برخی دانشگاه‌ها انجام شده و توانسته اند وسایل مورد نیاز خود را فراهم کنند، اما تعدادی از دانشگاهها به دلایلی از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های لازم برخوردار نیستند، ولی ناچارند با همان ملزوماتی که در گذشته داشتند کار کنند.
رئیس انجمن میکروب‌شناسی ایران با بیان اینکه این تجهیزات اغلب بروزرسانی و نوسازی نمی‌شوند اظهارکرد: نیازمند مرمت و بازسازی و نوسازی تجهیزات آزمایشگاهی در این مراکز دانشگاهی هستیم.
فیض‌آبادی تصریح کرد: باید برای حمایت از پژوهشگران وسایل و امکانات لازم در اختیار باشد. البته همه این موارد باید در چارچوب اولویت‌های پژوهشی کشور مدنظر قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه باید این اولویت‌ها با توجه به شرایط کشور مرتبا تدوین و بازنگری شده و در اختیار دانشگاه‌ها و محققان قرار بگیرد گفت: هدایت محققان به سمت و سوی انجام پژوهش‌های مورد نیاز کشور مسئولیتی است که همه مدیران ذیربط برعهده دارند.
دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین‌المللی میکروب شناسی ایران در پاسخ به اینکه چه تعداد از فارغ‌التحصیلان رشته میکروب شناسی جذب بازار کار متناسب با رشته خود می شوند گفت: تعداد فارغ التحصیلان این رشته و همچنین گرایش به میکروب شناسی برای حضور در مراکز آزمایشگاهی و پزشکی بسیار بالاست.
فیض آبادی عنوان کرد: باید چاره ای دراین خصوص اندیشید، چون این حجم از فارغ التحصیلان علاقه مند هستند بازار کار خوبی برایشان فراهم شود. از سوی دیگر مراکز آموزش عالی باید متناسب با ظرفیت‌هایی که در کشور هست پذیرش کنند.
وی با تاکید براینکه باید فضا را برای حضور میکروب شناس‌ها در آزمایشگاه‌ها بازکنند گفت: میکروب شناسی رشته ای است که می تواند برای تشخیص بیماری‌ها بسیار کارساز باشد. بنابراین باید نگاهی به این موضوع به لحاظ تکنیکی و تشخیصی ایجاد شود تا یک مقداری از بار بیماری‌ها و مشکلات مربوط کاسته شود و فارغ التحصیلان جذب شوند.
رئیس انجمن میکروب‌شناسی ایران با بیان اینکه متاسفانه اکنون با توجه به ظرفیت دانشگاه‌ها امکان جذب همه فارغ التحصیلان میسر نیست گفت: این افراد اغلب سرگرم فعالیت‌های دیگری در حوزه زیست شناسی می شوند و یا به طور کلی از چرخه کار در رشته اصلی شان دور می‌شوند.
بر اساس این گزارش، پانزدهمین کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی ایران از چهارم تا ششم شهریورماه سال جاری در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این کنگره به پایگاه اطلاع رسانی http://ismcongress.ir مراجعه و یا با شماره ۰۲۱۸۸۶۳۲۴۵۶ تماس حاصل نمایند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |