پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 169022 13:10 1400/10/22
ذخیره سازی دام زنده به جای گوشت منجمد

ذخیره سازی دام زنده به جای گوشت منجمد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ذخیره سازی دام زنده به جای گوشت منجمد

ذخیره سازی دام زنده به جای گوشت منجمد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد، محسن مردی مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور، صبح امروز چهارشنبه در حاشیه بازدید وزیر جهاد کشاورزی از کشتارگاه دام احسان ری در استان تهران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شرکت پشتیبانی امور دام کشور معمولا گوشت را به صورت منجمد ذخیره می کند که بازارپسندی آن در کشور کمتر است اما امسال برای اولین بار گوشت را به صورت دام زنده سبک و سنگین ذخیره کرده‌ایم.

وی افزود: تا امروز حدود ۵۰ هزار رأس دام سبک و ۲ هزار رأس دام سنگین را به صورت زنده ذخیره سازی کرده و به تدریج روانه بازار می کنیم.

مردی با بیان این که نگاه ما به بازار و قیمت است، خاطرنشان کرد: شب گذشته ۱۵۰۰ گوسفند کشتار کرده ایم و امروز وارد بازار می شود، همچنین ۲۰۰ رأس گوساله کشتار شده هم امروز در بازار توزیع می شود.

وی افزود: با توجه به شرایط بازار این کشتار و توزیع ادامه خواهد داشت، حدود ۴۰ هزار تن هم گوشت گوساله منجمد ذخیره شده داریم و مشکلی در بازار به وجود نخواهد آمد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور تصریح کرد: امسال دام مازاد سبک و سنگین زیادی در کشور داریم، در هفته های اخیر قیمت دام سبک به حدود ۱۳۰ هزار تومان رسید و در دو روز گذشته که توزیع را شروع کردیم قیمت آن به ۱۲۰ هزار تومان و قیمت گوشت گوساله هم به ۱۱۷ هزار تومان کاهش یافته است.

وی با بیان این که افزایش قیمت به خاطر نوسانات تولید نیست، ادامه داد: این افزایش قیمت ناشی از شایعات مربوط به حذف ارز ترجیحی و تلاطم های معمول بازار است، همچنین یکی از دلایل مهم توزیع کمتر به بازار بوده است که با افزایش توزیع این مشکل برطرف خواهد شد.

مردی افزود: ما هماهنگی خوبی با سیستم توزیع داریم و با اختیاراتی که وزارت جهاد کشاورزی به شرکت پشتیبانی امور دام داده است، بازار را رصد می کنیم و اقدامات را به بهترین نحو انجام می دهیم.

وی در رابطه با ذخیره سازی مرغ عنوان کرد: حدود ۱۰۰ هزار تن مرغ خریداری و ذخیره شده است بنابراین سطح ذخایر و تولید بالا است و مشکلی نخواهیم داشت.

مردی با بیان این که میزان تولید تخم مرغ در کشور به تعادل رسیده است، گفت: شرکت پشتیبانی برای حفظ بازار در شرایط خاص حدود ۳ هزار تن تخم مرغ را ذخیره سازی کرده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |