جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 117477 18:32 1399/08/07
ذخایر نفت ۴.۶ میلیون بشکه رشد کرده است

ذخایر نفت ۴.۶ میلیون بشکه رشد کرده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ذخایر نفت ۴.۶ میلیون بشکه رشد کرده است

ذخایر نفت ۴.۶ میلیون بشکه رشد کرده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

در آخرین معاملات بازارهای جهانی قیمت نفت برنت با کاهش 2.96 درصدي،ویک دلارو 23سنت کاهش داشت و به قیمت 40دلار و37سنت رسید

همچنین قیمت سبد نفتی اوپک در آخرین معاملات با کاهش  3 صدم درصدي وبا یک سنت کاهش به 36 دلارو 80سنت تثبیت شد.

این در حالی بود که ، قیمت نفت سنگین ایران با کاهش3.63درصدی وبا یک دلارو 56 سنت کاهش به41 دلارو40سنت رسید.

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی عمده رشد روز گذشته را از دست داد و تحت تاثیر افزایش ذخایر آمریکا و افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا و اروپا حدود دو درصد سقوط کرد.

گزارش موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت و بنزین آمریکا هفته گذشته رشد کرده است. ذخایر نفت ۴.۶ میلیون بشکه رشد کرده و به حدود ۴۹۵.۲ میلیون بشکه رسیده است در حالی که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز رشد ذخایر به میزان ۱.۲ میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند.

هیرویوکی کیکوکاوا، مدیرکل تحقیقات در شرکت نیسان سکیوریتیز اظهار کرد: رشد بالاتر از حد انتظار ذخایر نفت آمریکا باعث موج جدید فروش شد و نگرانیها نسبت به اختلال عرضه به دلیل طوفان زتا را کمتر کرد.

شرکتهای انرژی و بنادر منطقه گلف کاست آمریکا روز سه شنبه مهیای ورود طوفان زتا شدند که یازدهمین طوفانی است که در فصل طوفان امسال به خلیج مکزیکو وارد می شود.

کیکوکاوا گفت: افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ و عدم تصویب بسته کمک مالی در آمریکا به ریسک پذیری سرمایه گذاری ضربه زده و وی انتظار دارد با توجه به وضعیت فعلی، قیمتهای نفت تا زمان انتخابات سوم نوامبر در آمریکا، تحت فشارهای کاهشی بمانند.

آمریکا، روسیه، فرانسه و سایر کشورها در روزهای اخیر رکورد بالایی موارد ابتلا به ویروس کرونا ثبت کرده اند و دولتهای اروپایی محدودیتهای جدیدی برای مهار شیوع اعمال کرده اند.

پس از این که کاخ سفید موفق نشد اختلافاتش با جمهوریخواهان سنا و همچنین دموکراتهای کنگره بر سر بسته کمک مالی کرونایی جدید را برطرف کند، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که توافق بسته کمک مالی جدید احتمالا پس از انتخابات سوم نوامبر صورت خواهد گرفت.

هنینگ گلوی اشتاین، مدیر منابع طبیعی و انرژی جهانی در گروه یورآسیا در یادداشتی نوشت: با یا بدون قرنطینه، رفت و آمدها در اروپا و آمریکای شمالی در ماههای آینده کاهش پیدا خواهد کرد زیرا اکثر مردم از مسافرت و گردهمایی های بزرگ اجتناب می کنند. این امر مصرف سوخت را ضعیف خواهد کرد و مطمئنا اوپک و متحدانش را وادار می کند محدودیت عرضه خود را در سال ۲۰۲۱ در سطح فعلی حفظ کنند.

بر اساس گزارش رویترز، اوپک و متحدانش قصد دارند محدودیت عرضه ۷.۷ میلیون بشکه در روز فعلی را از ابتدای ژانویه سال ۲۰۲۱ به ۵.۷ میلیون بشکه در روز تسهیل کنند. همزمان افزایش تولید لیبی به یک میلیون بشکه در روز در هفته های آینده، تلاشهای این گروه برای محدود نگه داشتن تولید را دشوار کرده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |