شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 11465 14:30 1394/01/19
ذائقه‌ها از موسیقی سنتی به سمت پاپ تغییر کرده است

ذائقه‌ها از موسیقی سنتی به سمت پاپ تغییر کرده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ذائقه‌ها از موسیقی سنتی به سمت پاپ تغییر کرده است

ذائقه‌ها از موسیقی سنتی به سمت پاپ تغییر کرده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رییس انجمن ‌موسیقی کرمانشاه معتقد است: حمایت نکردن سیستم ‌فرهنگی کشور از موسیقی‌ سنتی موجب تغییر کردن ذائقه ‌موسیقیایی مردم به سمت موسیقی ‌پاپ شده است.

علی‌اصغر نصرالله‌پور ، با اشاره به برگزاری ۳۸ اجرای موسیقی در سال‌ گذشته، اظهار کرد: سال ‌گذشته ۱۵ کنسرت موسیقی در کرمانشاه برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری دو جشنواره‌ موسیقی دفاع‌ مقدس و موسیقی ‌فجر در کرمانشاه در طول سال ‌گذشته، ادامه داد: در جشنواره ‌موسیقی دفاع ‌مقدس، هشت‌ گروه و در جشنواره موسیقی ‌فجر ۱۵ گروه ‌موسیقی اجرای برنامه داشتند

رییس انجمن‌ موسیقی کرمانشاه با بیان این‌که همواره برنامه اجرای کنسرت‌ها به‌صورت سه‌ ماهه تدوین می‌شود، اظهار کرد: خوشبختانه امسال برنامه کنسرت‌ها برای شش‌ماه اول سال تدوین شده است.

نصرالله‌پور با بیان این‌که بیشترین سهم را در شش‌ماهه‌ی امسال، کنسرت‌های پاپ خواهند داشت، گفت: متأسفانه به علت چرخش‌ مالی ضعیف کنسرت‌های موسیقی سنتی، با وجود میل‌ باطنی و هدفی که در راستای احیا و حمایت از موسیقی باارزش و فاخر سنتی دنبال می‌کنیم، مجبور به ارائه‌ی سهم‌ بیشتری از اجرای کنسرت‌ها به موسیقی‌ پاپ شدیم.

وی بیان کرد: گردش ‌مالی پایین کنسرت‌های موسیقی سنتی موجب شده تا تهیه‌کنندگان کنسرت با هزینه‌ای که گرفتن تالار و بحث صدابرداری و سایر مقدمات برگزاری کنسرت برای آن‌ها دارد، از ترس شکست‌ مالی از برگزاری کنسرت‌های موسیقی‌ سنتی انصراف دهند.

او با بیان این‌که موسیقی‌ سنتی، موسیقی هویتی و ارزشی است، گفت: وظیفه همه ما و مسوولان این است که هرچه داریم برای حمایت از این موسیقی هزینه کنیم.

نصرالله‌پور گفت: در یک‌ سال گذشته، انجمن‌ موسیقی کرمانشاه حتی یک ‌ریال نیز از مسوولان نگرفته و تمام درآمدهای به‌دست آمده را نیز صرف هزینه برگزاری جشنواره‌های دولتی از جمله جشنواره موسیقی‌ فجر و جشنواره موسیقی دفاع ‌مقدس کرده، در حالی که باید این درآمدها برای پژوهش و تحقیق در موسیقی و برگزاری همایش‌های تخصصی و حمایت از موسیقی سنتی و ملی ایران هزینه می‌شد.

رییس انجمن‌ موسیقی کرمانشاه با اشاره به انجام برنامه‌ریزی برای برگزاری ۱۱ ‌کنسرت در شش‌ماه نخست امسال، اجرای کنسرت «فریدون آسرایی»، «بنیامین بهادری»، «محمد علیزاده»، «محسن یگانه» و «احسان خواجه‌امیری» را از جمله این کنسرت‌ها دانست و افزود: علاوه بر تدوین اجرای کنسرت‌ها، انجمن موسیقی امسال برنامه‌هایی را نیز برای آموزش‌ موسیقی در دستور کار دارد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |