پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 128356 14:15 1399/10/18
دیروز 37 هزار و 907 مگاوات برق مصرف شد

دیروز 37 هزار و 907 مگاوات برق مصرف شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
دیروز 37 هزار و 907 مگاوات برق مصرف شد

دیروز 37 هزار و 907 مگاوات برق مصرف شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، گزارش تازه شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان می دهد که میزان مصرف برق روز گذشته و در ساعت ۱۸ درحالی به رقم ۴۰ هزار و ۳۶۰ مگاوات رسید که پارسال در همین بازه زمانی میزان مصرف ۳۷ هزار و ۹۰۷ مگاوات بوده که رشد ۲ هزار ۴۵۳ مگاواتی یافته است.

البته میزان مصرف برق روز گذشته در ساعت ۱۸ نسبت به مدت مشابه روز ماقبل آن (سه شنبه که چهل هزار و۵۷۱ مگاوات بود)۲۱۱ مگاوات کاهش یافت. مصرف برق ساعت ۱۱ و ۳۵ دقیقه ۳۷ هزار و۷۲۶ بود که پارسال در همین بازه زمانی ۳۴ هزارو ۶۷۳ مگاوات بود و این امر نشان از رشد مصرف ۳ هزار و ۵۳ مگاواتی دارد.

مصرف برق بخش صنایع در ساعت ۱۸ چهار هزار و ۵۰۳ مگاوات بود اما در ساعت ۱۱ و ۳۵ دقیقه چهار هزار و ۳۵۲ بود. این روزها به دلیل افزایش سرمای هوا مصرف گاز در بخش خانگی بالاتر رفته و همین امر سبب شده میزان عرضه گاز به نیروگاه ها کاهش یابد.

کاهش عرضه گاز به نیروگاه ها از یک طرف موجب روی آوری نیروگاه ها به سوخت جایگزین شده که احتمال افزایش آلودگی را به همراه خواهد داشت و از طرف دیگر احتمال اعمال خاموشی را به همراه آورده است.

در همین باره معاون برق و انرژی وزیر نیروبا اشاره به اینکه نزدیک به ۲۵۰ میلیون مترمکعب از گاز کشور در بخش گرمایش مصرف می‌شود، گفت: هرگونه تلاش برای کاهش مصرف برق می‌تواند بطور مستقیم در مصرف گاز تاثیرگذار باشد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |