جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 65613 10:09 1396/05/07
دو متغیر مهم و تاثیر گذار بر بازار سهام

دو متغیر مهم و تاثیر گذار بر بازار سهام

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
دو متغیر مهم و تاثیر گذار بر بازار سهام

دو متغیر مهم و تاثیر گذار بر بازار سهام

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) نوشت: بهبود قیمت کامودیتی ها در ماه های اخیر و چشم انداز روشن ادامه رونق و افزایش قیمت کالاها در بازارهای جهانی باعث شد صنایع فلزی در گزارش های دوره ای، خبرهای خوبی برای سهامداران داشته باشند.

جواد سنگینیان، مدیرعامل شرکت کهن تجارت مهران درباره روند بازار سرمایه با اشاره به بهبود بازار کامودیتی ها گفت: رشد قیمت فلزاتی از قبیل فولاد، مس، سنگ آهن و روی در بازارهای جهانی باعث بهبود سهام این صنایع در بازار داخل شد.

وی با اشاره به اینکه رشد قیمت های جهانی، رشد سهام شرکت های بزرگ در بازار سرمایه را در پی داشت، افزود: این روند باعث شد تا سرمایه گذاران بازار به سمت سهام بنیادی حرکت کنند.

سنگینیان با اشاره به چشم انداز روشن تداوم رشد قیمت فلزات در بازارهای جهانی افزود: البته در مورد نفت شرایط به گونه دیگری است و نمی توان پیش بینی از روند قیمتی این کالا داشت.

وی با تاکید بر اینکه رشد قیمت جهانی نفت بر بازار پتروشیمی ها تاثیر مثبت دارد، اظهار داشت: به نظر می رسد سیکل بازار نفت در نمودار عرضه و تقاضا از حالت پر کشش به نمودار کم کشش تغییر کرده است و با اندک افزایش قیمت در بازار این محصول شاهد عرضه های پر حجم به خصوص توسط آمریکا در بازار هستیم که منجر به کاهش قیمت می شود.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه از نگاه بنیادی نمی توان نفت را در قیمت های بالا دید، گفت: ارز متغیر مهم دیگر و تاثیر گذار بر بازار سرمایه است.

به گفته سنگینیان چشم انداز ارز هرچند صعودی است اما نمی توان روند مشخصی را برای آن پیش بینی کرد.

مدیرعامل شرکت کهن تجارت مهران با اشاره به مشکلات پیچیده بانک ها افزود: با حل مشکل بانک ها انتظار رشد پایه پولی و تقویت نقدینگی وجود دارد که می تواند منجر به افزایش قیمت ارز شود.

وی در ادامه کاهش نرخ بهره را نقطه کلیدی برای اقتصاد کشور دانست و ادامه داد: در صورتی که نرخ بهره به سطوح ۱۵ تا ۱۸ درصد برسد تورم شتاب می گیرد و به تبع آن بازار دارایی ها که بورس را هم شامل می شود با رونق مواجه خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه به اتفاق های مثبت اخیر اشاره کرد و افزود: قرارداد با توتال اتفاق خیلی خوبی بود که باعث انگیزه و ترغیب حضور بیشتر سرمایه گذاران خارجی در کشور می شود و با امضای هرچه بیشتر قراردادها با سرمایه گذاران خارجی و ورود سرمایه های خارجی به کشور، رشد اقتصادی آرام آرام افزایش یافته و رونق اقتصادی اتفاق می افتد.

سنگینیان، با تاکید بر اینکه دو متغیر قیمت های جهانی و ارز برای چشم انداز بازار مهم و تاثیر گذار هستند، افزود: اکثر شرکت های بازار سرمایه، صادرات محور هستند و با رشد قیمت دلار در محدوده های ۴ تا ۵ هزار تومان می توان به رشد سودآوری این گروه و بهبود شرایط بازار امیدوار بود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |