پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 7584 16:36 1393/09/10
دومین همایش بین المللی صنعت خودرو کلید خورد

دومین همایش بین المللی صنعت خودرو کلید خورد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
دومین همایش بین المللی صنعت خودرو کلید خورد

دومین همایش بین المللی صنعت خودرو کلید خورد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

ایران به دنبال کسب بالاترین رشد تولید خودرو در سال 2014

مهدی زاهدی: دومین همایش بین المللی صنعت خودرو روز دوشنبه با حضور مقامات صنعت خودروی 25 کشور جهان و پیام رییس انجمن جهانی خودروسازان آغاز به کار کرد.

در این همایش مسوولان رنو و پژو - دو شرکت شریک ایران – تاکید کردند به دنبال حضوری پررنگ در ایران هستند؛ البته مقامات ایران پیش از این و حتی در سخنرانی های روز دوشنبه خود در حضور نمایندگان این شرکتها، به صورت قاطع اعلام کردند که این بار شراکت با خارجی ها با پیش شرط های ایران انجام خواهد شد. از آن مهمتر اینکه حتی مدیرعامل ایران خودرو صریحا اعلام کرد پژو باید تاوان گذشته را هم بدهد.

از سوی دیگر نیز به رغم اعلام پیشین که قرار بود جهانگیری سخنران افتتاحیه این همایش باشد، وزیر صنعت به عنوان نخستین سخنران در مراسم حاضر شد و البته سخنرانی خود را با یک اظهار امیدواری بزرگ آغاز کرد.

محمدرضا نعمت زاده گفت: امیدواریم بالاترین رشد تولید خودرو در جهان در سال 2014 میلادی مربوط به ایران باشد؛ به گونه‌ای که هم اکنون در زمینه تولید خودروهای سواری رتبه هفدهم و در کل صنعت خودرو رتبه نوزدهم جهان را کسب کرده‌ایم که نسبت به سال گذشته دو رتبه رشد داشته است.

وی با اعلام اینکه هم اکنون گردش مالی صنعت خودرو ایران 12 میلیارد دلار است باز هم اظهار امیدواری کرد سال آینده این رقم 30 درصد افزایش یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: برای تسهیل جذب سرمایه‌گذاران خارجی مشوق‌هایی چون 50 درصد بخشودگی مالیاتی برای سرمایه‌گذاران خارجی حداقل 30 درصد محصول تولیدی را به بازارهای خارجی صادر کنند در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این‌که واگذاری سهام شرکت‌های خودروساز مطرح داخلی به شرکت های خارجی به شرط 30 درصد صادرات محصولات از دیگر مشوق‌های در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: حضور شرکت‌های خودروساز خارجی که از طریق همکاری با شرکای داخلی و چه از طریق سرمایه‌گذاری مستقیم باید با لحاظ کردن توان طراحی و بهره گیری از قطعه سازان داخلی باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در سیاست‌های تدوین شده در وزارت صنعت، معدن و تجارت آن دسته از بنگاه‌ها مورد حمایت قرار خواهند گرفت که حداقل عمق ساخت داخلی قطعات را رعایت کنند.

ایران شریک استراتژیک رنو

قائم مقام منطقه آفریقا، خاورمیانه و هند رنو هم که در این همایش حضور داشت گفت: ایران یک کشور بسیار استراتژیک برای رنو است.

پژمان کارگر اظهار کرد: رنو در ایران سرمایه‌گذاری کرده و در آینده نیز به سرمایه‌گذاری خود ادامه خواهد داد.

وی با بیان این‌که حضور ما در ایران محدود به امروز، فردا و پنج سال آینده نخواهد بود، خاطرنشان کرد:‌ بنابراین سرمایه‌گذاری اهمیت زیادی برای توسعه همکاری‌ها ما دارد.

کارگر افزود:‌ هدف ما در رنو محلی سازی 80 درصد قطعات خودروهای تولیدی است بنابراین در چند سال آینده ضمن انتقال فناوری 80 درصد قطعات محصولات تولیدی در کشورهای مختلف محلی سازی خواهد شد.

لحظه تعیین کننده برای تصمیم گیری فرا رسیده

سفیر فرانسه در ایران هم ابراز امیدواری کرد که با برطرف شدن مشکلات سیاسی سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌های فرانسوی در صنعت خودرو ایران افزایش یابد.فوشر اظهار کرد: فرانسه از سال‌های دور سرمایه‌گذاری‌های زیادی در ایران انجام داده و مایل است به حضور خود در ایران ادامه دهد.

وی با بیان این‌که نمایندگان حاضر شده از فرانسه در صنعت خودرو ایران پر تعداد هستند خاطرنشان کرد: من نشانه‌هایی از اراده صنعتگران فرانسوی برای ادامه سرمایه‌گذاری در ایران را می بینم.سفیر فرانسه در ایران تصریح کرد: لحظه تعیین کننده برای تصمیم گیری فرا رسیده و منتظریم ایران بتواند دوباره در سطح جهانی مشارکت کند.

تولید محصولات جدید پژو در ایران به زودی آغاز می‌شود

قائم مقام پژو سیتروئن هم با اشاره به اینکه پژو سیتروئن با فناوری های روز حضور خودروهای خود را در ایران مستحکم‌تر خواهد کرد گفت: در آینده نزدیک محصولات جدید خود را در ایران تولید خواهیم کرد.

قائم مقام پژو سیتروئن با اشاره به اینکه پژو سیتروئن با فناوری های روز حضور خودروهای خود را در ایران مستحکم‌تر خواهد کرد، اظهار داشت: مذاکرات زیادی با شریک ایرانی خود انجام داده و در حال پیگیری آن هستیم به نحوی که علاقمندیم که محصولات جدید خود را در بازار ایران معرفی و تولید نماییم.

اولین اتوبوس تولیدی بدون وابستگی در آستانه تولید

هاشم یکه زارع، مدیر عامل ایران خودرو هم در این همایش با بیان این‌که در سه سال آینده حداقل 12 بدنه جدید خودرو توسط مهندسان ایرانی طراحی و تولید خواهد شد، خاطرنشان کرد: اولین اتوبوس تولیدی بدون وابستگی و با برند ایران خودرو دیزل نیز ظرف دو ماه آینده به تولید می‌رسد.

مدیر عامل ایران خودرو ادامه داد: تا بهمن ماه سال آینده اولین پلت فرم ایران خودرو تولید خواهد شد و در زمینه تولید گیربکس‌های اتوماتیک نیز همکاری مشترکی با سایپا و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران صورت خواهد گرفت.

یکه‌زارع افزود: هم اکنون با شرکتهای پژو، رنو و سوزوکی همکاری مشترک داریم و به دنبال همکاری با یک شریک چهارم که یک شرکت غیر آسیایی و معتبر جهانی است، هستیم.

نگاه ما به خودروسازان چینی کوتاه مدت است

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا هم در این همایش گفت: از سال 1400 تا 1404 بیشتر تولیدات سایپا روی پلت‌فرم تولیدی سایپا خواهد بود. ضمن آنکه 25 درصد تولیدات نیز با همکاری با شرکت‌های معتبر جهانی اختصاص خواهد یافت.

سعید مدنی اظهار کرد: تا سال 1404 بخش کوچکی از تولیدات با همکاری شرکت‌های چینی خواهد بود البته نگاه ما به شرکت‌های چینی کوتاه‌مدت و تا زمانی است که برخی مشکلات با برخی از شبکه‌های خارجی حل شود.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا با بیان این‌که از اواسط سال 1395 چهار محصول سه‌دان، هاچ‌بک، cbu و پیکاپ بر روی پلت‌فرم اس.تی وان تولید خواهد شد، تصریح کرد: مذاکرات برای تولید خودروهای الکتریکی آغاز خواهد شد.

مذاکرات وزیر صنعت با خودروسازان خارجی

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه دومین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران با مسوولان ارشد شرکت رنو که در ایران حضور یافتند مذاکره کردند.به گفته یک مقام حاضر در این مذاکرات در این مذاکرات محمدرضا نعمت‌زاده از برنامه‌های ایران برای همکاری با شرکت‌های معتبر جهانی و همچنین تولید مشترک با محور صادرات سخن گفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت البته در حاشیه این همایش گفت نباید انتظار داشت هر مذاکره‌ای با شرکت‌های خارجی الزاما به عقد قرارداد منجر شود.محمدرضا نعمت‌زاده اظهار کرد: ما تمایل به همکاری با شرکت‌های فرانسوی داریم اما این شرکت‌ها باید شرایط همکاری را نیز بپذیرند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |