پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 111328 12:08 1399/06/16
دومین هلدینگ زیرمجموعه صندوق بازنشستگی در یک قدمی بورس

دومین هلدینگ زیرمجموعه صندوق بازنشستگی در یک قدمی بورس

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
دومین هلدینگ زیرمجموعه صندوق بازنشستگی در یک قدمی بورس

دومین هلدینگ زیرمجموعه صندوق بازنشستگی در یک قدمی بورس

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، اکبر افتخاری - مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری - اوایل مردادماه اعلام کرده بود که در آغاز هیچ کدام از شرکتهای ما شرایط بورسی شدن را نداشتند، ولی پس از برگزاری جلسات مرتب درباره بورسی شدن شرکتها، ۱۴ شرکت در مسیر بورسی شدن قرار گرفتند که از این میان، سه شرکت تا پایان سال وارد بازار بورس می شوند.

در این راستا، افتخاری اخیرا اعلام کرده که مقدمات پذیرش آتیه صبا در بورس در حال انجام و امید است که در ماه های آینده شاهد حضور شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا به عنوان دومین هلدینگ صندوق در تابلو بورس اوراق بهادار باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ترکیب سبد دارایی های هلدینگ آتیه صبا از جنبه تنوع فعالیت شرکت های تابعه متنوع است، بر ضرورت نظم دهی و سامان بخشیدن آنها تاکید کرد و گفت: بسیاری از شرکت های این هلدینگ برای گذشته هستند و باید در خصوص کیفیت استمرار فعالیت آنها در آینده تصمیم گیری شود، چرا که اداره کردن این شرکت ها با تجهیزات و تکنولوژی قدیمی دشوار است و نیازمند ساماندهی جدی در ساختارشان هستند.

همچنین حجت الله میرزایی - معاون امور اقتصادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی - با اشاره به حداکثرسازی شفافیت در شرکت ها اظهار امیدواری کرد که با ورود شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا به بورس به عنوان یک شرکت کاملاً شفاف، سالم و پاک در سطح ملی با استقبال تمام سهامداران بورس مواجه شود.

وی با بیان اینکه تغییر مدیران و اصلاح ترکیب مدیریتی به میزان زیادی در بهبود شرکت و اداره دارایی های بخش عمومی می تواند موثر واقع شود، تصریح کرد: واقعیت این است که از سال ۱۳۹۴ بیش از یک سوم وقت مدیران وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در ستاد و در صندوق بازنشستگی کشوری صرف مسائل و مشکلات موجود در شرکت های تابعه هلدینگ آتیه صبا شده است و شاید می توان گفت آتیه صبا پر مسئله ترین و پرحاشیه ترین هلدینگ وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری بوده است، البته بخشی از این مسئله ناشی از ترکیب شرکت هایی است که تناسب و تجانسی با هم نداشته اند.

میرزائی با تاکید بر اینکه دوران بی انضباطی مالی در این هلدینگ طی شده است، اظهار کرد: این استراتژی که مقام عالی وزارت و صندوق بازنشستگی کشوری در پیش گرفته اند و آن بورسی کردن شرکت ها است تنها راهی است که راه تکرار خطا در آینده را خواهد بست و این شفافیت به راهی بی بازگشت برای بنگاه ها تبدیل خواهد شد.

امیدوارم که شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا تا اوایل آبان ماه وارد بورس شود و از دوستان سازمان بورس هم تقاضا دارم در این مسیر تسریع کنند.

همچنین علیرضا عظیمی - مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا - در مجمع عمومی سالانه شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ گفت: امیدوارم با ورود شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا به بورس یکی از عرضه های قابل توجه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را بعد از شستا شاهد باشیم و این صرفاً ورود یک شرکت سرمایه گذاری به بورس نیست، بلکه ورود شرکتی است که در گذشته چندان شفاف نبوده و همواره دچار حاشیه هایی بوده است و این مهم دوچندان قابل توجه خواهد بود. بر اساس این گزارش، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی با نماد "وصندوق" نخستین زیرمجموعه صندوق بازنشستگی بود که بورسی شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |