جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 2778 10:42 1393/04/07
دولت یازدهم می خواهد در طول ۴ سال ۱۲۰ سالن سینما بسازد

دولت یازدهم می خواهد در طول ۴ سال ۱۲۰ سالن سینما بسازد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
دولت یازدهم می خواهد در طول ۴ سال ۱۲۰ سالن سینما بسازد

دولت یازدهم می خواهد در طول ۴ سال ۱۲۰ سالن سینما بسازد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

تشکیل شورای توسعه فضای نمایش سینماها در سازمان سینمایی،تشکیل کمیته استانی سینما در شهرستانها،احداث ۳۰ سالن جدید و بازسازی ۲۵ سالن در سال از جمله برنامه های سازمان سینمایی در دولت یازدهم است.

در فصل دوم دفترچه رویکردها، راهبردها و سیاستهای سازمان سینمایی دولت تدبیر و امید که به تازگی منتشر شده به مبحث توسعه فضای نمایش سینماها و سالن سازی پرداخته شده است.
به گزارش ایلنا از اهداف کلان این بخش رونق اقتصادی و افزایش مخاطبان سینما با توجه به افزایش سرانه بهره مندی اقشار مختلف از سالن سینما طراحی شده است در این دفترچه تاکید شده که باید سالیانه ۷۵۰۰ صندلی جدید در سینما ها ایجاد شود و ۲۵ سالن از سالنهای موجود نیز به طور سالانه بازسازی شود. در بخش سیاستهای اجرایی با فراهم کردن شرایط لازم برای ایجاد خط اعتباری به منظور اعطای تسهیلات بانکی ارزان قیمت به بخش غیر دولتی و خصوصی حداقل معادل ۶۰ درصد کل سرمایه گذاری تامین شود.
همچنین از احداث سالنهای سینما با اولویت طرح های دارای توجیه اقتصادی و اجتماعی با ظرفیت متوسط ۲۵۰ صندلی برای هر سالن و با پیش بینی ۱۲۰ سالن جدید (افزایش ۳۰ هزار صندلی جدید) در طول برنامه(هر سال ۳۰ سالن جدید) احداث شود وطرح هایی که در آن حداقل ۳ سالن سینما تعبیه شده باشد مورد اولویت است.
همچنین حمایت از بازسازی سالنهای سینما با ظرفیت متوسط ۳۵۰ صندلی برای هر سالن و با پیش بینی ۱۰۰ سالن موجود (نوسازی ۳۵ هزار صندلی) در طول برنامه (هر سال ۲۵ سالن) با پیش بینی اعطای کمک حداکثر تا سقف ۸۰ درصد هزینه برای سینماهای بخش خصوصی و تاسقف ۵۰ درصد هزینه برای سینماهای غیر خصوصی پیش بینی شده است.
اجرای سیستم مکانیزه فروش بیلت سینما برای ۱۳۰سالن و همچنین حمایت از اجرای طرح تبدیل سیستم نمایش سالنهای سینما با هدف حذف یارانه تامین مواد خام و هزینه کپی فیلم تا سقف ۹۰ درصد و هزینه تامین تجهیزات مورد نیاز برای سینماهای تحت پوشش نهادها و ۱۰۰ سینمای متعلق به بخش خصوصی خواهد بود.
شورای توسعه فضای نمایش سینما با حضور معاون ارزشیابی و نظارت، معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی، معاون توسعه وپشتیبانی، مشاور راهبردی سازمان سینمایی و مدیر عامل موسسه سینما شهر تشکیل می شود و هدف آن اتخاذ هماهنگی لازم و مدیریت، رصد،‌شناسایی و ارائه راهکار برای افزایش کیفیت خدمات سالنهای سینما و نیز جلب و جذب سرمایه گذاران برای احداث سالن وپردیس های سینمایی است. دبیر جلسات شورا و مسئول برگزاری معاون ارزشیابی و نظارت است.
همچنین این شورا با همکاری موسسه سینما شهر موظف است تا نسبت به تهیه طرح وبرش استانی برخورداری مراکز شهرستانها،‌استانها و شهرهای بزرگ از سالن سینما با رویکرد غیر تورمی و توزیع متوازن و عادلانه اقدام و نتیجه را برای تصویب در شورای سیاست گذاری سازمان سینمایی تا پایان شهریور ۹۳ اعلام کند.
شورای توسعه فضای نمایش سینما موظف است به منظور تعیین تکلیف وضعیت سینماهای نیمه فعال غیر فعال و تعطیل کشور و تصمیم گیری در خصوص احیای سینماهای مذکور از حیث کمک به فعال سازی،‌ نوسازی،‌تأدیه دیون معوقه و انحلال فعالیت مطالعات لازم را به عمل آورده وگزارش آن را اعلام کند.
همچنین شورای توسعه فضای نمایش سینما موظف است به عنوان مرجع تخصصی تصویب تبدیل سالن اجتماعات ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها به سالن سینما را بررسی و اعلام کند.
همچنین قرار است به منظور احترام به مخاطبان سینمای ایران و جبران بخشی از هزینه های فعال کشور کمک به پرداخت هزینه نگهداری سالنهای سینما نظیر انرژی، لامپ و... از طریق موسسه سینماشهر اجرا شود.
در این فصل به طرح یارانه بن سینما و بن کارت توجه ویژه ای شده و قرار است به منظور حفظ و جذب مخاطبان جدید و رونق اقتصادی سینمای ایران این طرح باهمکاری دستگاههای اجرایی و نهادهای عمومی دولتی و غیر دولتی به اجرا دربیاید.
همچنین قرار است با هدف توسعه سالن سازی در استانها کمیته استانی سینما به ریاست استاندار و با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عنوان دبیر، معاون برنامه ریزی استانداری، یکی از نمایندگان مجلس به انتخاب مجمع نمایندگان استان و مدیر عامل موسسه سینما شهر به نمایندگی از سازمان سینما یی تشکیل شود ودبیر خانه کمیته استانی سینما نیز باید در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مستقر شود.
همچنین مسئولیت نظارت بر نامگذاری سالنهای سینما با معاونت نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |