پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 190492 10:21 1401/05/22
دولت سیزدهم، به دنبال ایجاد ۲۰ میلیون پوشش فیبرنوری است

دولت سیزدهم، به دنبال ایجاد ۲۰ میلیون پوشش فیبرنوری است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
دولت سیزدهم، به دنبال ایجاد ۲۰ میلیون پوشش فیبرنوری است

دولت سیزدهم، به دنبال ایجاد ۲۰ میلیون پوشش فیبرنوری است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آستانه یک سالگی استقرار دولت سیزدهم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا توسعه پروژه فیبرنوری منازل‌ و کسب‌وکارها، ۲ برابر شدن تزانزیت ترافیک اینترنت از خاک ایران، تنوع بخشیدن به مسیرها و منابع تامین اینترنت را بخشی از مهم‌ترین گام‌های دولت در حوزه ارتباطات دانست.
شتاب بیشتر در پروژه فیبرنوری وی در تشریح گام‌هایی که دولت سیزدهم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برداشته است، گفت: یکی از مهم‌ترین گام‌ها، تحقق و پیشرفت پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها است. دولت سیزدهم کاری که از حدود ۱۰ سال قبل روی زمین مانده را آغاز کرد و پیشرفت آن تا کنون قابل قبول است. البته معتقدیم این پروژه باید شتاب بیشتری پیدا کند و در هفته‌های آتی نیز با افتتاح پروژه‌ دیگری سرعت بیشتری به خود می‌گیرد. بارها تاکید کردم که نسخه شفابخش حل مشکلات اینترنت در کشور رساندن فیبرنوری به منازل و کسب و کارها است و  تا پایان دولت سیزدهم طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، ۸۰ درصد خانوارهای کشور یعنی حدود ۲۰ میلیون خانوار و کسب و کار تحت پوشش فیبرنوری قرار بگیرند. وزیر ارتباطات افزود: تزانزیت ترافیک اینترنت از خاک ایران گام مهم بعدی است. در ۱۰ ماه گذشته میزان اینترنتی که از خاک ایران به کشورهای همسایه می‌رسد ۲ برابر شده است. این کار توان فنی داخل کشور به رایزنی‌هایی از جنس مذاکره و تعامل با کشورهای دیگر نیاز داشت که به سرانجام رسیده است. ظرفیت ترانزیت دیتا از خاک کشور ۲.۵ ترابیت بر ثانیه است زارع‌پور با بیان اینکه طبق وعده‌ای که وی در مجلس شورای اسلامی داده، وزارت ارتباطات بایدظرفیت ترانزیت دیتا از خاک ایران را به پنج ترابیت بر ثانیه برساند، گفت: اکنون ظرفیت ترانزیت دیتا از خاک کشور ۲.۵ ترابیت بر ثانیه است. با پیشرفتی که در این یک سال اخیر صورت گرفته امیدواریم هر چه زودتر به هدف نهایی که ترسیم شده است، دست پیدا کنیم. با تحقق این هدف ایران به «هاب منطقه‌ای ترانزیت دیتا» تبدیل می‌شود.
وی تصریح کرد: با محقق شدن این هدف، نه تنها می‌توان به درآمدزایی رسید، بلکه برای تامین اینترنت نیز ضمانتی ایجاد می‌کند تا در این خصوص دچار مخاطره نشویم، از هر منظری نگاه کنیم این اقدام بزرگی است.
گام بعدی که وزیر ارتباطات بر آن تاکید کرد تنوع بخشیدن به مسیرها و منابع تامین اینترنت کشور است. وی خاطرنشان کرد: اکنون از کشورها و مسیرهای فیزیکی مختلف، اینترنت مورد نیاز کشور را تامین می‌کنیم تا اگر در بخشی دچار قطعی شدیم، مردم در استفاده از اینترنت دچار سختی نشوند. اختلال عمومی در اینترنت نداریم وزیر ارتباطات گفت: اکنون نزدیک یک ترابیت بر ثانیه از ظرفیت اینترنت در جنوب قطع شده است و وجود مسیرهای جایگزین باعث شده اختلال جدی ایجاد به وجود نیاید. در حالی که در اوایل دولت، ۴۳۰ گیگ از ترافیک قطع شد و دچار اختلال شدیم اما اکنون ۲ برابر قطعی داریم و مردم آن را احساس نمی‌کنند. باید بر این مسئله تاکید کنم، اختلال‌هایی که در هفته‌های گذشته شاهد آن بودیم به دلایل آتش‌سوزی کابل‌های فرسوده و حوضچه مخابراتی بود و در شبکه ارتباطی کشور اختلال عمومی نداشته‌ایم. وی افزود: به وجود نیامدن اختلال جدی در دسترسی به اینترنت به دلیل پیش‌بینی ظرفیت پشتیبان به میزان مناسب است تا اگر هر کدام از مسیرها دچار مشکل شد، در زیرساخت اینترنت کشور خدشه‌ای ایجاد نشود.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |