پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 13012 14:17 1394/03/09
دولت به انحصار در حوزه صنایع غذایی پایان دهد

دولت به انحصار در حوزه صنایع غذایی پایان دهد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
دولت به انحصار در حوزه صنایع غذایی پایان دهد

دولت به انحصار در حوزه صنایع غذایی پایان دهد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، خواستار مشارکت بخش خصوصی در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها در حوزه صنایع غذایی شد و گفت: هم اکنون 90 درصد این حوزه توسط بخش خصوصی مدیریت می شود.

کاوه زرگران در گفت وگو با ایرنا، تصریح کرد: باید با استفاده از توان بخش خصوصی و تقویت آن نسبت به کاهش و منطقی کردن اندازه دولت و کاهش دخالت دولت در اقتصاد کشور اقدام شود.

وی اضافه کرد: انحصار دولتی که در برخی حوزه ها وجود دارد باید از بین رفته و مدیریت امور در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد.

زرگران با بیان آنکه 15 درصد صادرات غیرنفتی کشور طی سال گذشته مربوط به صنایع غذایی بوده، گفت: این سهم در صورت حذف قوانین دست و پاگیر تولید، برطرف شدن تحریم ها و موانع صادراتی، اجرای کامل و درست قانون مالیات بر ارزش افزوده و رفع سایر موانع، قابلیت افزایش دو برابری را نیز دارد.

وی تنها معضل بخش صنایع غذایی را عدم حمایت های لازم از سوی دولت دانست و گفت: در کشورهای مختلف دنیا از صادرکنندگان در حوزه های نمایشگاهی و صادراتی حمایت به عمل می آید و یارانه صادراتی به این بخش اختصاص می دهند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گفت: آنچه هم اکنون در کشور ما جا افتاده در بحث فرآورده های کنسروی و بسته بندی شیشه ای است اما خوشبختانه هم اکنون از بسته بندی IML که بهترین تکنولوژی روز دنیا در صنایع غذایی است در ایران به کار گرفته می شود.

یادآور می شود، بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی و ماشین آلات وابسته، روز گذشته به کار خود پایان داد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه این نمایشگاه گفت: همه تولیدکنندگان در عرصه صنایع کشاورزی و مواد غذایی در حوزه صادرات فعالیت دارند.

وی افزود: توصیه مسئولان حوزه صنعت این است که واحدهای تولیدی با گرفتن شرکا منابع را به شرکت های خود بیاورند و خود را از وابستگی به منابع بانک ها رها کنند.

این نمایشگاه، با هدف ارتقا دانش فناوری و تبادل اطلاعات روز در موضوعات مختلف، معرفی توانمندی ها و پیشرفت های کشور، ارتقا سطح مبادلات تجاری کشور در جهت توسعه صادرات غیرنفتی، آشنایی شرکت کنندگان با آخرین دستاوردهای علمی و صنعتی، تشویق و ترغیب تولید کنندگان برای رقابت سالم و هدفمند در عرصه این صنعت و ایجاد فضا جهت ارتباط مستقیم تولیدکنندگان با مصرف کنندگان برگزار شد.

 
 
 
 


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |