سه شنبه 04 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 12016 13:34 1394/02/04
دولتی‌ها بزرگترین اتلاف کننده برق

دولتی‌ها بزرگترین اتلاف کننده برق

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
دولتی‌ها بزرگترین اتلاف کننده برق

دولتی‌ها بزرگترین اتلاف کننده برق

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

یک مقام مسئول در وزارت نیرو از اتلاف بیش از ۱۵۰میلیارد تومان برق در ساختمان های دولتی خبر داد و گفت: سالانه بالغ بر ۶.۳میلیارد کیلووات ساعت برق در ساختمان‌های دولتی کشور مصرف می‌شود.

محمد حسن زربخش درباره وضعیت مصرف برق و انرژی در ساختمان‌های دولتی کشور، گفت: هم اکنون حدود ۹درصد از برق مصرفی در بخش عمومی و ۳درصد آن در ادارات دولتی مصرف می شود.

این مقام مسئول با اشاره به کمبود حدود ۳۰۰۰مگاواتی برق برای تابستان سال جاری، تصریح کرد: بر این اساس یکی از سناریوهای برای تامین برق تابستان پیش روی کاهش مصرف برق در ساختمان‌های دولتی است.

به گزارش مهر، مدیر آموزش سازمان بهره وری انرژی ایران با اعلام اینکه کاهش مصرف انرژی در دستگاه های دولتی تا حد استاندارد از طریق اجرای راهکارهای بی هزینه و کم هزینۀ مدیریت مصرف، آموزش عمومی و فرهنگ بهینه سازی قابل مدیریت است، اظهار داشت: علاوه بر این طرح مدیریت مصرف انرژی در ادارات دولتی یکی از برنامه های کلیدی وزارت نیرو است.

وی با تاکید بر اینکه براساس مطالعات انجام شده حدود ۶۳۰۰میلیون کیلووات ساعت انرژی الکتریکی در ساختمان‌های دستگاه‌های دولتی مصرف می شود، تاکید کرد: این میزان مصرف معادل سه درصد از کل مصرف برق کشور است.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به وجود پتانسیل صرفه جویی ۲۰درصدی در مصرف برق و انرژی ساختمان های دولتی، خاطرنشان کرد: این میزان صرفه جویی در مصرف برق معادل ۱۵۱میلیارد تومان در سال ارزش ریالی دارد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |