جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 165618 18:46 1400/09/23
دورنمای کوتاه مدت بازار نفت در ماه آینده تنزل پیدا می کند

دورنمای کوتاه مدت بازار نفت در ماه آینده تنزل پیدا می کند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
دورنمای کوتاه مدت بازار نفت در ماه آینده تنزل پیدا می کند

دورنمای کوتاه مدت بازار نفت در ماه آینده تنزل پیدا می کند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

در آخرین معاملات بازارهای جهانی قیمت نفت برنت با کاهش 84درصدی و 70سنت کاهش داشت و به قیمت82دلار و 17سنت رسید.

این در حالی بود که ، قیمت نفت سنگین ایران با کاهش22 صدم درصدی وبا 17سنت کاهش به 77 دلارو83سنت رسید.

قیمتهای نفت در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی به دلیل نگرانی سرمایه‌گذاران نسبت به متاثر شدن تقاضا از تجدید قرنطینه‌ها در اروپا و آسیا برای مقابله با افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹، کاهش پیدا کردند.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA در این باره گفت: همه ریسکهای کوتاه مدت ناشی از شیوع اُمیکرون و تحکیم سیاست پولی، در دورنمای کوتاه مدت برای قیمتهای نفت به شدت تاثیر خواهند گذاشت. شیوع ویروس در اروپا تاثیر بسیار بزرگتر از حد انتظاری دارد و هنگامی که دورهمی‌های خانوادگی برای تعطیلات را در نظر بگیرید، دورنمای کوتاه مدت در ماه آینده تنزل پیدا می کند.

دولتهای سراسر جهان از جمله انگلیس و نروژ در حال تشدید محدودیتها برای مقابله با شیوع واریانت اُمیکرون هستند. دستکم یک نفر در انگلیس پس از ابتلا به اُمیکرون، درگذشت که نخستین مورد عمومی تایید شده در سطح جهان بر اثر ابتلا به این واریانت ویروس کرونا بود.

در چین استان ژی‌جیانگ با نخستین موج شیوع کووید ۱۹ در سال میلادی جاری مبارزه می کند و ده‌ها هزار شهروند این استان در قرنطینه بسر می برند و مناطق آلوده فعالیتهای تجاری را متوقف کرده، انجام پروازها را کاهش داده و برگزاری رویدادها را لغو کرده اند.

بانک توسعه آسیایی روز سه شنبه پیش بینی خود از رشد آسیای در حال توسعه را برای امسال و سال آینده کاهش داد تا منعکس کننده ریسکها و ابهامات ناشی از شیوع واریانت اُمیکرون باشد که می تواند به تقاضا برای نفت آسیب بزند. اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه خود پیش بینی تقاضای جهانی برای نفت در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ را بالا برد و اعلام کرد واریانت اُمیکرون تاثیر ملایم و موقتی بر تقاضا خواهد داشت.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |