پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 2831 14:06 1393/04/08
دوران افت شدید قیمت طلا به پایان رسید

دوران افت شدید قیمت طلا به پایان رسید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
دوران افت شدید قیمت طلا به پایان رسید

دوران افت شدید قیمت طلا به پایان رسید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول : تازه ترین تحلیل تکنیکال نیوز ایندکس نشان می دهد که سطح حمایتی قیمت طلا در سال 2014 میلادی 1200 دلار خواهد بود

به گزارش نیوز ایندکس، تجزیه و تحلیل آماری نشانگر این واقعیت است که قیمت طلا نمی تواند به سطح کمتر از 1100 دلار که هزینه تولید هر اونس طلا است کاهش یابد و در این صورت تولید بسیاری از شرکت های معدنی بزرگ جهان با چالش و مشکل جدی روبرو خواهد شد.
بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی معتقدند دوران افت شدید قیمت طلا که از سال 2013 میلادی آغاز شده اکنون به پایان رسیده و بررسی نمودارهای مربوط به عرضه و تقاضا نشان می دهد قیمت طلا در ماه های آینده با افزایش نسبی روبرو خواهد شد.
از شش ماه دوم 2013 میلادی تاکنون قیمت طلا 3 بار به شدت کاهش یافته و به پایین ترین سطح خود در سال های اخیر رسیده است ولی اکنون به نظر می رسد سطح حمایتی طلا به 1250 دلار رسیده است.
آمارهای شورای جهانی طلا نشان می دهد تقاضای طلا در 24 ماه گذشته در هر سه ماه به بیش از 1000 تن رسیده است. ادامه روند صعودی تقاضای طلا و عدم رشد متناسب عرضه می تواند تاثیر زیادی بر ادامه روند صعودی قیمت طلا داشته باشد.
ادامه تنش های سیاسی بین المللی به خصوص اوضاع عراق و اوکراین نیز تاثیر زیادی بر ادامه روند صعودی تقاضا و قیمت طلا خواهد داشت.
طلا در بازار جهانی مهیای صعود بیشتر می‌شود
اکثر شرکت کنندگان در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز با در نظر گرفتن عوامل جئوپلیتیکی که یکی از پشتیبان‌های اصلی قیمت این فلز زرد بوده است، پیش بینی کردند طلا در هفته جاری بالاتر خواهد رفت.
از میان 37 شرکت کننده در نظرسنجی هفتگی کیتکو 25 نفر پاسخ دادند که از این تعداد 13 نفر افزایش قیمت، 9 نفر کاهش و سه نفر ثابت ماندن قیمت طلا را پیش بینی کردند.
در هفته گذشته که شرکت کنندگان نسبت به افزایش قیمت اظهار خوش‌بینی کرده بودند، طلا برای تحویل در اوت در بازار کامکس نیویورک حدود سه دلار رشد داشت.
رشد قیمت طلا در هفته گذشته باعث شد برخی از سرمایه گذاران از این واهمه داشته باشند که قیمت طلا مجددا عقب نشینی کند اما این نگرانی‌ها بی‌پایه و اساس بود. مواضع ملایم بانک مرکزی آمریکا، تحرکات گروه داعش در عراق و تجدید تنش‌ها در اوکراین موجب شد قیمت معاملات فوری طلا در یک هفته گذشته به بالای 1300 دلار صعود کند.
قیمت 1315 دلار هر اونس طلا برای تحویل فوری، رشد حدود پنج درصدی این فلز در ژوئن و رشد 10 درصدی از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون را نشان می‌دهد. عوامل رشد اخیر قیمت طلا با رویدادهای هفته گذشته تقویت شدند.
اقتصاد آمریکا در بازبینی سوم و نهایی آمار سه ماهه تا پایان مارس، با تنزل بزرگی روبرو شد. اگرچه اقتصاددانان روند نزولی را به دلیل سرمای شدید زمستان پیش بینی کرده بودند اما هیچ کس انتظار نرخ منفی 2.9 درصد را نداشت. با وجود اینکه بهبود عمده رشد اقتصادی در سه ماهه دوم پیش بینی می‌شود اما آمارهای دیگر قوی شدن کافی اقتصاد آمریکا را زیر سوال می‌برد. این وضعیت در کاهش ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای بزرگ دیگر بویژه پوند انگلیس منعکس شد.
این فلز هفته گذشته پس از اینکه بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد نرخ‌های بهره را برای مدت طولانی‌تری نزدیک صفر نگه می‌دارد، 3.3 درصد رشد کرد. نرخ بهره پایین عامل مثبتی برای طلا است و از تقویت قیمت آن پشتیبانی می‌کند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |