پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 8841 09:45 1393/10/20
دوبله مدیون رسول زاده است

دوبله مدیون رسول زاده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
دوبله مدیون رسول زاده است

دوبله مدیون رسول زاده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

احمد رسول زاده دوبلور پیشکسوت سینما و تلویزیون پس از طی یک دوره بیماری روز جمعه درگذشت .

مراسم تشییع پیکر این دوبلور یکشنبه انجام می شود.مرحوم رسول زاده در سال ۱۳۰۹ در تبریز متولد و از سال ۱۳۳۲ به طور حرفه ای به کار دوبله مشغول شد.
از جمله فیلم های ایرانی که رسول زاده در آن گویندگی کرده می توان به آخرین تک سوار، تصویر آخر، مادیان و رسول پسر ابوالقاسم اشاره کرد. این پیشکسوت دوبله مدیریت دوبلاژ فیلم های مطرح چون پدرخوانده،بن هور، تابستان گرم و طولانی، جدال در آفتاب، وداع با اسلحه و فرار بزرگ را برعهده داشته است.وی همچنین در تئاتر و سینما نیز نقش آفرینی کرده است. رسول زاده کار دوبلاژ را سال های ۱۳۲۲ تا ۱۳۲۳ با تعدادی از دانشجویان ایرانی مقیم استانبول آغاز کرد.
رئیس انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم "خانه سینما‌" با ابراز تاسف از درگذشت احمد رسول‌زاده گفت: حرفه دوبله به این هنرمند ارزشمند که همواره کارش را به درستی انجام می‌داد، مدیون است.
رضا آشتیانی‌پور‌ در گفت‌وگویی با ایسنا،‌ با اشاره به اینکه در چند سال گذشته احمد رسول‌زاده به دلیل کهولت سن و بیماری خیلی فعال نبود اما به هر حال سایه‌اش بود و دوستانش هر از گاهی با او دیدار می‌کردند، افزود: وقتی چنین افرادی را از دست می‌دهیم همه داغ‌دار می‌شوند و ناراحتی سر می‌دهند که ای وای او نوستالژی بود و خاطرات قدیمی را زنده می‌کرد، اما در زمان حیات چنین کسانی کاری انجام نمی‌شود.
آشتیانی‌پور در این باره اظهار کرد: مثلا در حال حاضر می‌بینیم کارهایی با کیفیت پایینی در سینما‌، تلویزیون یا شبکه‌های تصویری پخش می‌شود، اما کسی جوابگو نیست و حتی با ما برخورد خوبی هم نمی‌شود. در حالی که می‌بینیم مافیایی آمده که در حال نابود کردن دوبله است.
او ادامه داد: تمام انگیزه و قصه این داستان هم مالی است ولی کسی به درد ما نمی‌رسد. ما می‌خواهیم کسانی را که در این حوزه خوب فعالیت کنند وارد کنیم، اما توجهی نمی‌شود و بیشتر دلالان هستند که کار می‌کنند. این در حالی است که اینگونه افراد شایستگی حضور در این عرصه را حتی در یک نظام غیراسلامی هم ندارند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |