پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 1861 15:19 1393/02/28
دليل توقف پرداخت وام ازدواج

دليل توقف پرداخت وام ازدواج

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
دليل توقف پرداخت وام ازدواج

دليل توقف پرداخت وام ازدواج

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول : معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تشريح دلايل توقف وام ازدواج جوانان گفت: نبود بودجه، به صرفه نبودن پرداخت وام براي بانکها و تکاليف زياد صنوق ملي قرض الحسنه از مهمترين دلايل توقف وام ازدواج جوانان است ‎.
‎دکتر محمود گلزاري با بيان اين مطلب به مهرگفت: طرح دو فوريت وام ازدواج را تعدادي از نمايندگان به مجلس ارائه داده بودند که دو فوريت آن تصويب نشد و يک فوريت آن به کميسيون برنامه و بودجه ارجاع داده شد‎.
‎وي افزود: با تشکيل اين جلسه من نيز به عنوان معاون ساماندهي امور جوانان در مجلس حاضر شدم و ضرورتهاي پرداخت وام ازدواج را اعلام کردم. در اين جلسه نمايندگان مخالف و موافق صحبت کردند که مخالفان معتقد بودند قانون تسهيل ازدواج که از سال 84 تصويب شده است چرا اجرايي نمي شود؟
گلزاري تصريح کرد: در اين جلسه اعلام شد که سال گذشته کارگروهي براي اجرايي کردن قانون تسهيل ازدواج تشکيل شد که همچنان اجرايي شدن آن معطل مانده است و در نهايت به دلايل مختلف که از جمله آنها کمبود بودجه بود، روند پرداخت وام ازدواج متوقف شده است‎.
‎به گفته معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، قرار بود به صندوق ملي قرض الحسنه بودجه اختصاصي براي وام ازدواج بدهند که متاسفانه سپرده هاي مردم در اين صندوق کم شده است و از سوي ديگر تکاليف متعددي را به صندوق واگذار کرده اند. همچنين پرداخت وام ازدواج ديگر اولويت اين صندوق نيست و بانکها نيز به دليل کارمزد پايين حاضر به پرداخت وام ازدواج نيستند‎.
‎وي درباره راهکارهاي وزارت جوانان براي به جريان انداختن  روند پرداخت وام ازدواج گفت: در تلاشيم که دوباره موضوع پرداخت وام ازدواج به جوانان را در شوراي عالي جوانان و همچنين در هيات دولت مطرح کنيم تا شايد امکان و راهکاري براي پرداخت دوباره آن ارائه شود‎.‎



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |