پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 1746 14:28 1393/02/20
دفاتر بیمه: وقت صدور الحاقیه نداریم!

دفاتر بیمه: وقت صدور الحاقیه نداریم!

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
دفاتر بیمه: وقت صدور الحاقیه نداریم!

دفاتر بیمه: وقت صدور الحاقیه نداریم!

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مهر : 10 روز از ماه رجب به عنوان اولین ماه حرام گذشته است و برخی از دارندگان بیمه شخص ثالث هنوز برای خرید الحاقیه اقدام نکرده‌اند، این در حالی است که برخی از نمایندگی‌های بیمه نیز انگیزه‌ای برای صدور الحاقیه ندارند .
پس از ابلاغ افزایش نرخ دیه سال 93 توسط قوه قضائیه به 200 میلیون تومان، بیمه مرکزی نیز حق بیمه شخص ثالث خودروها را 24 درصد نسبت به سال 92 افزایش داد و بر این اساس مهلت و زمانی 10 روزه برای دریافت الحاقیه بیمه نامه تعیین شد که البته برخی از افراد در این مهلت مراجعه نکردند.
ابلاغ افزایش نرخ دیه و بیمه نامه در حالی که مدت زمانی از آغاز سال گذشته است مشکلاتی را برای برخی از مردم در دریافت الحاقیه ایجاد کرده است، مراجعه مجدد به شرکت ها و نمایندگی های بیمه و صرف هزینه ای دوباره باعث شده که برخی از افراد برای دریافت آن اقدام نکنند و ریسک افزایش نرخ را به جان بخرند.
گرچه موضوع افزایش هر ساله دیه، نرخ بیمه ها و دریافت الحاقیه اجباری به گفته برخی از مقامات صنعت بیمه کشور قانونی است، اما بیمه مرکزی و قوه قضائیه باید راهکار دیگری برای این شرایط پیدا کنند، تا مردم برای دریافت الحاقیه به سختی نیافتند.
با توجه به اینکه سقف بیمه‌نامه‌های شخص ثالث در سال گذشته، 152 میلیون تومان بود، این پوشش کفایت ماه‌های عادی با نرخ جدید را داشت؛ اما هم اکنون که ماه رجب که اولین ماه حرام سال است، فرا رسیده  بیمه‌گذاران لازم است که نسبت به خرید الحاقیه بیمه‌نامه تا سقف 200 میلیون تومان اقدام کنند.
این بیمه گران با توجه به اینکه درصدی را باید به شرکت های بیمه بپردازند و تنها رقمی اندک برای آنها از صدور الحاقیه می ماند، انگیزه ای برای این کار ندارند و مشتریان خود را سر می دوانند، این در حالی است که مشتری مجبور است برای دریافت الحاقیه به همان دفتر نمایندگی که بیمه نامه شخص ثالث خود را خریداری کرده است، مراجعه کند.
از سوی دیگر نظارت بیمه مرکزی نیز برای تکریم ارباب رجوع توسط نمایندگی ها و راهنمایی و مشاوره آنها به مشتریان چندان صورت نمی گیرد و به این مورد توجهی نشده است؛ همین عوامل باعث ایجاد مشکلاتی برای بیمه گذاران و افزایش تعداد زندانیان حوادث ناشی از این موارد می شود.
گرچه بیمه مرکزی نسبت به اعلام آمار مراجعه و صدور الحاقیه بیمه امتناع می کند اما بررسی های میدانی مهر از برخی از نمایندگی های بیمه ها در سطح شهر نشان می دهد که تنها بخشی از افراد برای دریافت الحاقیه مراجعه کرده اند و انتظار می رفت که تعداد بیشتری از دارندگان بیمه نامه شخص ثالث برای دریافت الحاقیه مراجعه کنند. 



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |