جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 3074 14:29 1393/04/17
دستورالعمل جدید منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها

دستورالعمل جدید منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
دستورالعمل جدید منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها

دستورالعمل جدید منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول : وزیر امور اقتصادی و دارایی در مجلس گفت: دستورالعمل جدید منابع قرض الحسنه بانک‌ها در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار دارد

علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی دیروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال برخی نمایندگان مبنی بر محدودیت اعطای وام قرض‌الحسنه ازدواج جوانان اظهار داشت: طی سالهای گذشته محدودیت‌هایی برای جایزه و قرعه‌کشی منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها ایجاد شده و در همین راستا بانک مرکزی دستورالعملی برای منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها در دستور شورای پول و اعتبار قرار داده است.
طیب‌نیا تاکید کرد: ساز و کار ویژه برای منابع قرض‌الحسنه ازدواج جوانان تنظیم شده تا سپرده خاص برای این موضوع ایجاد شود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی طراحی تدابیری برای متقاضیان قرض‌الحسنه در دستور کار است لذا در گذشته افراد نیازمند و غیر نیازمند وام قرض‌الحسنه ازدواج می‌گرفتند که باید این وام قرض‌الحسنه فقط به نیازمندان داده شود.
وی به دیگر تکالیف و دستورهای بانک مرکزی در مورد منابع قرض‌الحسنه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بانک‌های خصوصی مکلف هستند 50 درصد از سپرده قرض‌الحسنه خود را به تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج اختصاص دهند و در این راستا بانک پارسیان و صندوق قرض‌الحسنه مهر امام رضا به سامانه تسهیلات ازدواج متصل شده‌اند و امیدواریم بقیه بانک‌های خصوصی نیز به این سامانه متصل شوند.
طیب‌نیا از دیگر برنامه‌های بانک مرکزی را تعیین ساز و کاری برای سقف اعتباری منابع قرض‌الحسنه برای افراد دانست و گفت: امیدواریم به شرایطی برسیم که جوانان ایرانی با دریافت وام قرض‌الحسنه ازدواج زندگی خود را بدون دغدغه شروع کنند و این امر مستلزم کاهش تکالیف قانونی در منابع قرض‌الحسنه است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: سئوال کنندگان محترم چه قانع شوند و چه نشوند تکلیف خود می‌دانم که تسهیلات ازدواج جوانان را مجدانه پیگیری کنم و نتایج آن را در اختیار هیأت رئیسه و کمیسیون اقتصادی مجلس قرار دهم.
آصفری نماینده سوال کننده از وزیر اقتصاد هم با گرفتن قول از وزیر مبنی بر حل مشکل وام قرض‌الحسنه ظرف دو ماه، به احترام قول وزیر از پاسخهای وزیر قانع شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |