چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 191321 12:10 1401/05/26
دستمزدهای واقعی در انگلیس کاهش یافت

دستمزدهای واقعی در انگلیس کاهش یافت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
دستمزدهای واقعی در انگلیس کاهش یافت

دستمزدهای واقعی در انگلیس کاهش یافت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

  • به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، داده‌های دفتر آمار ملی بریتانیا (ONS) که روز سه‌شنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که دستمزدهای واقعی در انگلیس، پس از محاسبه تورم، 3 درصد در دوره آوریل تا ژوئن 2022 نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

دارن مورگان، مدیر بخش آمار اقتصادی داده‌های دفتر آمار ملی بریتانیا، گفت: ارزش واقعی حقوق همچنان در حال کاهش است. بدون احتساب پاداش‌ها، از زمانی که ثبت ارقام قابل مقایسه در سال 2001 شروع شد، این کاهش با بیشترین سرعت نسبت به هر زمان دیگری صورت گرفته است.

بر اساس گزارش دفتر آمار ملی بریتانیا، متوسط ​​حقوق، بدون احتساب پاداش، 4.7 درصد رشد داشته است. با این حال، هزینه زندگی عملاً تأثیر این دستاوردها را بر قدرت خرید از بین برده است، چرا که در این دوره هزینه زندگی به دلیل افزایش قیمت‌های انرژی و مواد غذایی بسیار بیشتر شده است.

تورم بریتانیا در ماه ژوئن به بالاترین میزان خود در 40 سال گذشته یعنی 9.4 درصد رسیده است و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که تا اکتبر به بالای 13 درصد افزایش یابد.

در گزارشی که هفته گذشته منتشر شد، کنگره اتحادیه های کارگری (TUC) اعلام کرد که افزایش دستمزدها در این کشور می تواند تا آن زمان تقریباً 8 درصد با نرخ تورم فاصله داشته باشد که بیشترین کاهش ارزش واقعی دستمزدها در بریتانیا در 100 سال گذشته است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |