پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 12761 13:59 1394/02/29
در ۱/۵ سال دولت جدید به اندازه ۵ سال قبلی ها مسکن مهر تحویل دادیم

در ۱/۵ سال دولت جدید به اندازه ۵ سال قبلی ها مسکن مهر تحویل دادیم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
در ۱/۵ سال دولت جدید به اندازه ۵ سال قبلی ها مسکن مهر تحویل دادیم

در ۱/۵ سال دولت جدید به اندازه ۵ سال قبلی ها مسکن مهر تحویل دادیم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

آخوندی خطاب به دلواپسان مسکن مهر

سنگ کسانی را به سینه می زنید که ۲۰۰هزار مسکن مهر بدون متقاضی ساختند

گروه امورزیربنایی

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر، یک میلیون و ۵۰۰ واحد مسکونی به اتمام رسیده است گفت که از این میزان ۲۰۰ هزار واحد فاقد متقاضی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، عباس آخوندی در جلسه علنی روزسه‌شنبه به سوال مشترک علی‌اصغر زارعی، مهدی کوچک زاده، روح‌الله حسینیان و حمید رسایی، نمایندگان تهران در مورد علت بی‌توجهی و عدم پیشرفت‌ طرح‌های مسکن مهر در کشور پاسخ داد.

وی با بیان این که حدود ۷ میلیون نفر درگیر پروژه‌ی مسکن مهر هستند گفت: ما موظف هستیم امکانات را در اختیار شهروندان قرار دهیم. بنده همواره اعلام کرده‌ام که خود را مکلف به ادامه کار دولت قبل می‌دانم و تمامی اقدامات را برای رفاه شهروندان انجام می‌دهم. به همین دلیل قائم مقام خود را به عنوان مسئول مستقیم پروژه‌ی مسکن مهر منتصب کردم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که مسکن مهر در سال ۸۷ شروع به کار کرد گفت: سال ۸۷ سال بسیار مهمی در حوزه‌ی اقتصاد ملی ایران بود و در همین سال موضوع یارانه‌های نقدی نیز اجرایی شد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که طبق آمار و ارقام در دوره‌ی مسئولیت او نه تنها مسکن مهر متوقف نشده بلکه اجرای این پروژه سرعت بخشیده شده است گفت: در کشور ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر داریم که به طور میانگین تا پایان سال جاری ۹۰ درصد کار پیشرفت خواهد کرد. از این تعداد واحد حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر تحویل داده شده است که ۴۲ درصد کار در دوره‌ی یک سال و نیمه‌ی مسئولیت بنده رخ داده است و ۵۸ درصد برای دوره‌ی کاری ۵ ساله‌ی دولت قبل بوده است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه بعد از توضیحات رسایی به عنوان نماینده سوال کنندگان گفت که آمار و ارقام ارائه شده نشان می دهد که سرعت کار در دوره‌ی ما حداقل دو برابر دوره‌ی قبل بوده است. آن هم در شرایطی که برای اجرای کارهای زیر بنایی به ۵۶۰۰ میلیارد تومان پول لازم بود و برای خدمات روبنایی ۸۰۰۰ میلیارد تومان باید هزینه می‌شد که حتی برای این کارها یک ریال در بودجه کشور وجود نداشت.

وی خطاب به رسایی گفت: واگذاری سند مردم چیزی است که به وضوح قابل لمس است این دیگر آمارسازی و عددسازی نیست که بخواهیم موضوعی را مطرح کنیم. ما در این دوره یک و نیم ساله برابر تمام پنج و نیم سالی که سنگ آن را به سینه می‌زنید کار کردیم. ۵۰ درصد فروش اقساط واحدها در دوره‌ی یک و نیم ساله‌ی ما انجام شده است. ما دنبال حل مساله هستیم؛ در این شرایط سخت و بحرانی زیر بار این کار رفتیم. شما به جای این که به ما کمک کرده تا زمین نخوریم نباید سنگ جلوی پایمان بیندازید و این که مشکل ایجاد کرده و سوال کنید.

آخوندی متهم به ارایه اظهارات یاس آمیز شد!

پس از اظهارات وزیر راه وشهرسازی،حمید رسایی یکی از نمایندگان مجلس برای پرسش از وزیر حاضر شد و گفت: دو سال از زمانی که شما وعده تکمیل مسکن مهر را دادید گذشته است و بیش از ۳ میلیون نفر منتظر سیاست‌های شما در حوزه مسکن مهر هستند.

رسایی با انتقاد از عملکرد وزیر راه و شهرسازی نسبت به بازدیدهای بسیار کم از پروژه‌‌های مسکن مهر گفت: در حالی که تعداد بازدیدهای آقای آخوندی از پروژه‌های مسکن مهر چیزی کمتر از انگشتان یک دست است شاهد آن هستیم که همواره در برنامه‌های غیرمرتبط حضور دارند.

وی با اشاره به اظهارات وزیر راه و شهرسازی در طول مدت وزارتش گفت: ایشان در زمان اخذ رای اعتماد از مسکن مهر حمایت و وعده تکمیل آن را دادند و مدعی شدند خودشان از کسانی بودندکه مسکن مهر را وارد سیستم دولت کردند اما پس از مدیریت گفتند مسکن مهر طرح مزخرفی است.

وی با بیان اینکه اظهارات یاس‌آمیز وزیر راه و شهرسازی درباره مسکن مهر باعث کندی کار شده است گفت: بخش‌هایی از این هزینه‌ها و سرمایه‌ها به خواب رفته است و دولت مانع از اعطای تسهیلات بانکی به این پروژه شده است و متقاضیان را ملزم به افزایش آورده کرده است آیا این مصداق بارز دست کردن در جیب مردم نیست؟

رسایی با اشاره به پروژه مسکن اجتماعی ، طرح دولت یازدهم گفت: آقای آخوندی طرح مسکن اجتماعی را از سال ۷۰ مطرح کرده است اما گفته‌هایش تاکنون به یک آجر هم تبدیل نشده است.

گفتنی است در پایان جلسه علنی روز سه شنبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از اظهارات حمید رسایی به عنوان نماینده سوال‌کننده و پاسخ‌های عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی با ۱۰۷ رای موافق، ۸۴ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۱۱ نماینده حاضر از پاسخ‌های وزیر قانع شدند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |