پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 935 13:27 1393/01/20
در چه صورتی طلا 1400 دلاری می شود؟

در چه صورتی طلا 1400 دلاری می شود؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
در چه صورتی طلا 1400 دلاری می شود؟

در چه صورتی طلا 1400 دلاری می شود؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول : تازه ترین تحلیل تکنیکال اف ایکس امپایر نشان می دهد که در صورتی که قیمت طلا بتواند در برابر سطح 1300دلاری مقاومت کند احتمال افزایش قیمت این فلز زرد به 1400 دلار نیز وجود دارد .
قیمت جهانی طلا در دو روز اخیر با افزایش روبرو شده است که علت اصلی آن رشد تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی به خصوص چین و نگرانی سرمایه گذاران بین المللی نسبت به وضعیت بحران اوکراین بوده است.
بر اساس این گزارش قیمت طلا در شرایطی بار دیگر سطح مقاومتی 1300 دلاری را شکسته است که کارشناسان اقتصادی بر این باورند در صورت حفظ این سطح قیمتی احتمال افزایش مجدد قیمت طلا به بیش از 1400 دلار نیز وجود دارد.
قیمت طلا 17 مارس به بیش از 1392 دلار رسید ولی نگرانی های سرمایه گذاران نسبت به کاهش محرک پولی آمریکا و احتمال افزایش نرخ بهره این کشور تاثیر زیادی بر کاهش مجدد قیمت طلا داشته است.
سطح حمایتی قیمت طلا در شرایط کنونی نیز 1280 دلار خواهد بود و در صورت شکسته شدن این سطح احتمال کاهش بیشتر قیمت طلا نیز وجود خواهد داشت.
سایه تنشهای سیاسی بر بازار طلا
 در حالی که قیمت جهانی طلا بار دیگر روند صعودی خود را آغاز کرده کارشناس ارشد موسسه آوا ترید تاکید کرد، مهمترین عامل افزایش قیمت طلا در شرایط کنونی تشدیدتنش های سیاسی بوده است.
 سرمایه گذاران بین المللی معمولا در شرایط بی ثباتی سیاسی در جهان به خرید طلا روی می آورند و افزایش مجدد تنش در اوکراین بار دیگر موجب افزایش قیمت جهانی طلا شده است.
بر اساس این گزارش نعیم اسلم کارشناس برجسته موسسه آوا ترید تصریح کرد، قیمت طلا بار دیگر تحت تاثیر تنش های سیاسی جهان به خصوص شرایط و اوضاع اوکراین قرار گرفته است. تنش های ژئو پلیتیک جهان بار دیگر سایه سنگینی را بر بازارهای جهانی به خصوص بازار طلا افکنده است.
قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون 8.8 درصد رشد داشته است ولی هنوز نسبت به رکورد 1920 دلاری سال 2011 بیش از 600 دلار فاصله دارد.
آدریان اش کارشناس ارشد بولیون والت نیز تاکید کرد، افزایش تقاضای چین نیز در شرایط کنونی تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته ولی تقاضای طلا در بازار هند با توجه به آغاز انتخابات پارلمانی این کشور با کاهش روبرو شده است.
وی افزود، تنها شکسته شدن سطح مقاومتی 1400 دلاری خواهد توانست سرمایه گذاران بیشتری را به بازار طلا بکشاند و این سطح قیمتی برای تحولات آتی طلا بسیار حساس و تاثیر گذار است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |