جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 179156 19:49 1401/02/23
در چهاردهمین اجلاس هفتمین دوره هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران مطرح شد:  اصلاح هدفمندی یارانه ها، نیازمند حمایت اصناف

در چهاردهمین اجلاس هفتمین دوره هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران مطرح شد: اصلاح هدفمندی یارانه ها، نیازمند حمایت اصناف

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
در چهاردهمین اجلاس هفتمین دوره هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران مطرح شد:  اصلاح هدفمندی یارانه ها، نیازمند حمایت اصناف

در چهاردهمین اجلاس هفتمین دوره هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران مطرح شد: اصلاح هدفمندی یارانه ها، نیازمند حمایت اصناف

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، رئیس اتاق اصناف ایران در این اجلاس با اشاره به نشست رئیس جمهور و اصناف که هفته گذشته برگزار شد، اظهارکرد: در نشست صمیمانه اصناف و رئیس جمهور تعدادی از اتحادیه‌های مرتبط با کالاهای اساسی و تشکل‌های تحت نظارت جهاد کشاورزی حضور داشتند. در این نشست، دغدغه‌های تشکل ها و جامعه صنفی مطرح شد.

ممبینی بیان کرد: با توجه به تاکید دولت بر جراحی بزرگ اقتصادی و دعوت از اصناف در همراهی و حمایت از اصلاح زیرساخت‌های اقتصادی، لازم است تا نظرات مسئولان صنفی در تصمیم‌گیری‌ها، لحاظ شود تا بهترین نتیجه حاصل شود.

وی افزود: به عنوان نمونه افزایش مصوبه مربوط به دستمزدها امسال منجر به تعدیل نیروی گسترده در در واحدهای صنفی شده است. لذا توصیه ما این است که پیش از اتخاذ تصمیمات و اجرای قوانین، زوایای طرح های جدید به اطلاع اصناف رسیده و فرصتی لحاظ شود تا مقدمات آن در بازار ایجاد شود.

رئیس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: اصلاح هدفمندی یارانه ها، قانونی است که طی سال های گذشته مصوب شده اما در دولت های پیشین اجرایی نشد. لذا باید توجه شود که این قانون مربوط به سال های گذشته است.

سعید ممبینی در ادامه با اشاره به مشکلات ایجاد شده در سامانه ایرانیان اصناف نیز بیان کرد: ارجاع استعلامات متعدد به این سامانه منجر به کاهش سرعت آن و دشواری های کاری در اتحادیه ها شده است.

وی همچنین تصریح کرد: طی سال‌های گذشته امکاناتی در اتاق اصناف ایران و به طبع آن در بیشتر اتاق‌ها شده است و ما بانک‌های اطلاعاتی خوبی در اختیار داریم که پیشنهاد می شود، دولت این ظرفیت ها را نادیده نگرفته و از آن استفاده کند.

وی اظهار کرد: در هیات مقررات زادیی، مشکلات ایجاد شده از سوی دفاتر خدمات سلامت را برای اصناف طرح کردیم و مصوباتی گرفتیم اما شاهد هستیم همچنان در برخی از استان ها به مصوبه جدید عمل نمی شود. در این باره لازم است تا مکاتباتی با اتاق اصناف ایران از سوی شهرستان ها انجام شود.

رئیس اتاق اصناف ایران همچنین در خصوص مالیات بر مشاغل بیان کرد: کسب و کارهای صنفی در سال های گذشته توانستند از ظرفیت تبصره ۱۰۰ استفاده کنند اما با توجه به سیاست هایی که دولت در ارتباط با اصلاح مالیاتی دارد پیش بنیی می شود که شاهد تغییراتی باشیم که ممکن است برای مودیان دشواریهایی ایجاد کند. لذا هفته آینده جلسه کارشناسی مهمی با رئیس سازمان امور مالیاتی داریم تا ابعاد آن مورد بررسی قرار گیرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |