شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 115577 20:46 1399/07/22
در نشست شورای راهبری بهبود محیط کسب‌وکار مطرح شد: ایجاد نهضت مطالبه‌گری برای بهبود محیط کسب‌وکار

در نشست شورای راهبری بهبود محیط کسب‌وکار مطرح شد: ایجاد نهضت مطالبه‌گری برای بهبود محیط کسب‌وکار

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
در نشست شورای راهبری بهبود محیط کسب‌وکار مطرح شد: ایجاد نهضت مطالبه‌گری برای بهبود محیط کسب‌وکار

در نشست شورای راهبری بهبود محیط کسب‌وکار مطرح شد: ایجاد نهضت مطالبه‌گری برای بهبود محیط کسب‌وکار

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

در دهمین نشست شورای راهبری بهبود محیط کسب‌وکار درباره آسیب کسب‌وکارها از کرونا، نحوه تعامل اتاق ایران با مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و مسائل و مشکلات محیط کسب‌وکار گفت‌وگو شد. ایجاد نهضت مطالبه‌گری برای بهبود محیط کسب‌وکار، ازجمله توصیه‌هایی بود که در این نشست مطرح شد.

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران، دهمین نشست شورای راهبری بهبود محیط کسب‌وکار برگزار شد. در ابتدای نشست ضمن بررسی آخرین اخبار حوزه کسب‌وکار، مصوبات جلسه قبل با موضوع پیشنهادهایی برای حل مشکلات ارزی صادرکننده‌ها و نهایی‌سازی گزارش درباره کرونا پیگیری شد و درنهایت نحوه همکاری با مرکز پژوهش‌های مجلس برای بهبود محیط کسب‌وکار نیز موردبحث قرار گرفت.

در این نشست که با ریاست حمیدرضا فولادگر برگزار ‌شد، حاضران از رتبه‌بندی و اهمیت آن گفتند و اعلام شد: نحوه بررسی و محتوای آیین‌نامه رتبه‌بندی موضوع جزء 4 بند الف ماده 4 قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی که ارتباط تنگاتنگی با مسئله کارت‌های بازرگانی دارد، پیگیری شده و این آیین‌نامه با حضور افراد ذی‌ربط در شورا موردبررسی قرار می‌گیرد.

در ادامه محمد زائری، دبیر شورای راهبری بهبود محیط کسب‌وکار گزارشی از وضعیت کرونا و تأثیر آن بر کسب‌وکارها ارائه داد و گفت: از تمام اطلاعاتی که سه اتاق تعاون، اصناف و اتاق ایران در اختیار گذاشتند در گزارش کرونا استفاده شد و پیشنهاد‌های متعاقب آن با حضور نمایندگانی از سه اتاق بررسی و نهایی شد. اولویت‌بندی این پیشنهادها هم توسط همین نمایندگان انجام می‌شود.

زائری افزود: پیشنهاد‌ها بر اساس محورهای مالیات، تأمین اجتماعی، تأمین مالی و سرمایه در گردش، حمایت‌های تجاری، اجاره‌بها و عوارض سربار کسب‌وکارها، حمایت‌های حقوقی و تسهیل قراردادها، تجارت الکترونیک و سایر راهکارها طبقه‌بندی شده است.

او تصریح کرد: راهکارهای ارائه‌شده توسط سه اتاق برای کاهش آسیب کرونا بر محیط کسب‌وکار به دو گروه تقسیم شده است؛ راهکارهایی مانند مباحث مالی و مالیاتی و تأمین اجتماعی که نیاز به منابع مالی و بودجه دارند و راهکارهایی مانند اصلاح ساختار و دولت الکترونیک که بدون منابع مالی نیز تحقق‌پذیر هستند.

دبیر شورای راهبری بهبود محیط کسب‌وکار با اشاره به اینکه گفت: گزارش با دو رویکرد اقدام عاجل و فوری برای شرایط کرونا و رویکرد اقدامات بلندمدت و توسعه‌ای در راستای بهبود محیط کسب‌وکار تهیه‌ شده است. همچنین برای به نتیجه رسیدن پیشنهاد‌های بخش خصوصی و تعاونی در جهت مقابله با آسیب‌های کرونا باید نامه‌ای به ستاد ملی کرونا نوشته شود و درخواست اختصاص زمان مناسب به بررسی ابعاد اقتصادی موضوع کرونا شود.

او اظهار کرد: روسای اتاق‌ها تعاون، اصناف و اتاق ایران نیز در این جلسه حضورداشته باشند و این گزارش و پیشنهاد‌های ذیل آن را ارائه داده و درخواست اقدام و تصمیم‌گیری در این زمینه را داشته باشند.

یکی دیگر از محورهای بحث در این نشست نامه کارگروه ویژه رفع موانع تولید بود. درباره نامه کارگروه ویژه رفع موانع تولید درباره ارسال سیاست‌ها، قوانین، مقررات و دستورالعمل‌هایی که ناظر بر وجود ناهماهنگی بین دستگاهی در دولت در حوزه تولید وجود دارد، مقرر شد پس از اخذ نظرات معاونت کسب‌وکار اتاق ایران و مرکز پژوهش‌های اقتصادی اتاق ایران این نظرات جهت نهایی سازی و تجمیع در جلسه آتی شورا به بحث گذاشته شود.

در این نشست محمد قاسمی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گزارشی از دیدار رئیس اتاق ایران و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه داد و مقرر شد مطالب قابل‌پیگیری در این خصوص احصاء شود تا با دعوت از احمد می‌دری، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مسائل مربوط به تأمین اجتماعی در جلسات آتی شورا به بحث گذاشته شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |