پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 10348 15:27 1393/11/27
در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل هنرهای نمایشی عنوان شد:  اتفاق معجزه‌آسایی رخ نمی‌دهد

در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل هنرهای نمایشی عنوان شد: اتفاق معجزه‌آسایی رخ نمی‌دهد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل هنرهای نمایشی عنوان شد:  اتفاق معجزه‌آسایی رخ نمی‌دهد

در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل هنرهای نمایشی عنوان شد: اتفاق معجزه‌آسایی رخ نمی‌دهد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استقبال هنرمندان از مدیر جدید و تأکید بر بحرانی بودن وضعیت تئاتر برگزار شد

به گزارش ایسنا‌، علی مرادخانی - معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی - همراه جمعی از هنرمندان تئاتردوشنبه صبح در سالن کنفرانس مجموعه تئاترشهر گردهم آمدند تا با تودیع اردشیر صالح‌پور که مدت کوتاهی به‌عنوان سرپرست اداره کل هنرهای نمایشی حضور داشت، فعالیت رسمی مهدی شفیعی را به‌عنوان مدیر جدید این اداره آغاز کنند.

آزمون و خطا بس است

محمود عزیزی در این جلسه بیان کرد: از زمانی که آقایان انوار‌، بهشتی‌ و اردکانی به‌عنوان مسوول در اینجا فعالیت می‌کردند‌، نویدهای زیادی را برای فعالیت‌های هنری می‌دادند، اما برخی از آن‌ها نتوانستند کاری برای تئاتر انجام دهند.

او با اشاره به این‌که تئاتر ایران همچنان محجوب‌ و رئوف به فعالیت خود ادامه می‌دهد‌، افزود: تنها تقاضایم از مدیر جدید اداره کل هنرهای نمایشی این است که اگر نمی‌تواند باری را بردارد، بار مضاعفی را بر پیکر رنجیده تئاتر اضافه نکند.

وی با تأکید بر این‌که هنرمندان همراه مسوولان هستند،‌ تأکید کرد: بعد از گذشت ۳۶ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، دیگر آزمون و خطا بس است.

اهالی تئاتر از عملکرد یک ساله اخیر راضی نیستند

مدیرعامل خانه تئاتر هم با اشاره به این‌که بارها و بارها در چنین جلساتی حضور داشته است‌، گفت: برخی توانسته‌اند پس از حضور خود در جایگاه مدیریتی، نام نیک از خود به جای بگذارند، اما برخی‌ هم بوده‌اند که وقتی نام‌شان را می‌شنویم کمی مکدر می‌شویم.

ایرج راد با تأکید بر این‌که کسی که بر این مسند می‌نشیند باید مسوولیت بپذیرد‌، ادامه داد: امیدوارم هرگز احساس گناه نکنیم‌، بلکه احساس مسوولیت داشته باشیم.

راد با بیان این‌که شفیعی، جوان است و انرژی زیادی دارد‌، افزود: این انرژی باید در تعامل و گفت‌وگو با هنرمندان به کار رود. از طرف خانه تئاتر می‌گویم که هر کاری از دستم برآید انجام می‌دهیم که البته پیش از این هم تلاشی برای ستیز نداشتیم.

مدیرعامل خانه تئاتر در ادامه با تأکید بر موقعیت مشکل تئاتر با توجه به کمبود امکانات و نبود بودجه‌ و اشاره به این‌که اهالی تئاتر توقع فراوانی از علی مرادخانی به‌عنوان معاون هنری وزارت ارشاد دارند،‌ گفت: واقعیت قضیه این است که دوستان در تئاتر از عملکرد یک سال اخیر این حوزه راضی نیستند و هیچ‌کدام از مشکلات‌شان حل نشده است، اما همواره صبر و تحمل داشتند و امیدوار بودند که حرکتی شکل بگیرد.

او با اشاره به جلسه برخی از اهالی تئاتر با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تصمیم به تشکیل شورایی با حضور اهالی تئاتر، اضافه کرد: درست است که نگاه آقای مرادخانی به موسیقی ویژه است‌، اما امیدوارم همان‌طور که دل‌شان برای موسیقی می‌تپد کمی هم برای تئاتر و هنرهای تجسمی بتپد.

موزه تئاتر راه‌اندازی می‌شود

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این مراسم، با سپاس از کسانی که در انتخاب شفیعی مشورت دادند، به بودجه کم معاونت هنری و تئاتر اشاره کرد و گفت: چند روز قبل پیگیری‌هایی برای راه‌اندازی موزه تئاتر با شهرداری انجام شد و اتابک نادری به‌عنوان مدیر پروژه، مسأله را پیگیری خواهد کرد.

مرادخانی با اشاره به پیر شدن ساختمان‌های مختلف این معاونت مثل تالار وحدت،‌ تئاتر شهر و موزه هنرهای معاصر، گفت: برآوردی برای ساختمان اداره تئاتر داشته‌ایم که اگر بتوانیم آن را سامان دهیم و احتمالا به حدود هفت میلیارد تومان نیاز داریم، البته امیدوار بودم در مدت دو سال به نقطه صفر برسم که تلاش می‌کنیم این اتفاق تا بعد از سال جدید رخ دهد.

وی با تأکید بر اهمیت توجه به زیرساخت‌های تئاتر و امنیت خاطرات هنرمندان این حوزه، خاطر نشان کرد: می‌دانم عده‌ای دغدغه دارند و نمی‌خواهم به هیچ جریان و شخصی اساعه ادب کنم.

او در این‌باره گفت: به یک اثر مجوز داده‌ایم که واقعا تکخوانی نیست، بلکه هم‌خوانی بوده، اما سر این قضیه داستان‌های زیادی به‌وجود آمده است‌، در تئاتر هم گزارش‌های زیادی به ما می‌رسد که از دو ساعت کار ممکن است دو جمله وجود داشته باشد که مدت‌ها درگیر آن می‌شویم. به همین دلیل باید برای این موارد کار کنیم، چون حساسیت‌های اجتماعی وجود دارد و امیدوارم ضمن درک درست مسائل اجتماعی به‌گونه‌ای باشیم که یک نوع پاکیزه‌سازی هم در این حوزه رخ دهد.

او در پایان صحبت‌هایش اضافه کرد: مدیر خوب، مدیری است که خوب بشنود و در حال حاضر بیشترین دغدغه من در معاونت حوزه تئاتر است، چون تئاتر در حوزه اجتماعی می‌تواند جریان‌سازی کند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |