جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 181332 13:01 1401/03/09
در طول یک سال حجم روابط تجاری ایران و سوریه 2 برابر شد

در طول یک سال حجم روابط تجاری ایران و سوریه 2 برابر شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
در طول یک سال حجم روابط تجاری ایران و سوریه 2 برابر شد

در طول یک سال حجم روابط تجاری ایران و سوریه 2 برابر شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از فارس، شفیق‌ دیوب امروز در همایش مشترک اقتصادی ایران و سوریه که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، اظهار داشت: بسیار خوشوقتم که امروز در این همایش اقتصادی حضور دارم. برگزاری این همایش به دنبال دعوت اتاق بازرگانی ایران از همتای ایرانی خود انجام شده است.

سفیر سوریه در ایران با بیان اینکه روابط بین دو کشور تاریخی و استراتژیک است،‌ بیان داشت: پایه این روابط تاریخی و استراتژیک توسط دو رهبر کشور یعنی امام خمینی (ره) و حافظ اسد در 40 سال پیش ایجاد شده است و این روابط روز به روز گسترده‌تر می‌شود و ما اطمینان داریم که در دوران ریاست‌ جمهوری آقای رئیسی این روابط به شکوفایی بیشتری می‌رسد.

وی اظهار داشت: روابط ایران و سوریه بی‌نظیر است و در راستای مقاصد دو کشور پیش می‌رود و هدف ما برقراری ثبات و امنیت است و تحقق این اهداف و روابط، شهدای زیادی را داشته است و افراد زیادی جان خودشان را در این مسیر نثار کرده‌اند.

دیوب افزود: در رأس این شهدای گرانقدر، می‌توانم از شهید حاج‌قاسم سلیمانی یاد کنم. من تأکید می‌کنم سوری‌ها برادران وفاداری هستند و هیچگاه کسانی که از آنها حمایت کردند را فراموش نخواهند کرد.

سفیر سوریه در ایران با اشاره به همایش مشترک اقتصادی ایران و سوریه بیان داشت: امیدوار هستیم نتایج این همایش به صورت نقشه راهی‌ عملی قابل لمس و اجرا باشد، ضمن اینکه وزارت خارجه سوریه و همچنین سفارت ایران همه گام‌های اتخاذ شده برای توسعه همکاری‌های تجاری دو کشور سوریه و ایران را تسهیل خواهند کرد و دولت سوریه نیز آغوش خود را برای همکاری با ایران و همچنین رفع هرگونه مانعی برای پیشرفت و همکاری با بخش خصوصی ایران باز می‌کند.

وی اظهار داشت: تلاش‌های ما در سفارت از یک سال پیش در جهت تقویت روابط تجاری بوده است و اگر چه حجم روابط تجاری دو کشور در طول یک سال دو برابر شده است اما به سطح لازم نرسیده است.

سفیر سوریه در ایران بیان داشت: ما چشم امید به فعالیت‌های اقتصادی و ثمربخش بین دو کشور دوخته‌ایم و در این راه لازم است تا سرمایه‌گذاری بین دو کشور ایران و سوریه گسترش یابد، همچنین لازم است تا مشارکت گسترده‌ای در جهت بازسازی زیرساخت‌ها و مشارکت گسترده‌ای برای برپایی نمایشگاه‌های تخصصی فراهم شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |