پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 106802 21:26 1399/04/07
در شرایط رکود: برپایی نمایشگاههای تخصصی منجر به رونق کسب و کار می شود

در شرایط رکود: برپایی نمایشگاههای تخصصی منجر به رونق کسب و کار می شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
در شرایط رکود: برپایی نمایشگاههای تخصصی منجر به رونق کسب و کار می شود

در شرایط رکود: برپایی نمایشگاههای تخصصی منجر به رونق کسب و کار می شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

نایب رئیس انجمن تولید کنندگان در و پنجره ایران گفت: یکی از موثرترین راههای توسعه تولید و پیشرفت در امر تولید، برپایی نمایشگاههای تخصصی حتی در شرایط رکود است که می تواند موجب رونق فضای کسب و کار شود.

به گزارش جهان اقتصاد، وحید جلالی پور با بیان اینکه حدود 4000 واحد تولیدی  کوچک و بزرگ در صنعت در و پنجره کشور مشغول به فعالیت هستند، گفت: عدم ثبات قیمت مواد اولیه، سیاست ها و دستور العمل های  مربوط به صادرات و واردات، عملا امکان برنامه ریزی  جهت یک صادرات پایدار را از تولید کننده ایرانی، سلب کرده است.

وی افزود:  تولید کنندگان داخلی در و پنجره برای صادرات نیاز جدی به حمایت ارگان های دولتی  نظیر وزارت صمت، سازمان توسعه تجارت و شرکت سهامی نمایشگاهها دارند.

جلالی پور با اشاره به  تنوع سلایق تصمیم گیری درمیان متولیان تولید کشور، اظهار داشت: متاسفانه این سلیقه ها بدون در نظر گرفتن نظرات و دید گاههای تشکلهای صنفی از جمله  انجمن  تولید کنندگان در و پنجره ایران که متشکل از افراد اهل فن و متخصص  در این صنعت است، اعمال و اجرا می شود.

وی ادامه داد:  به طور قطع بهترین راهکار برای توسعه  تولید و صادرات در کشور، تدوین و اجرای سیاست های حمایتی متاثراز  نظرات مشورتی تشکل های صنفی همان صنعت است.

جلالی پور در خصوص  کیفیت و استاندارد، در و پنجره های تولیدی ایران گفت:  تمامی واحدهای تولیدی که زیر نظر انجمن تولید کنندگان در و پنجره فعالیت می کنند تولیداتشان  براساس  استانداردهای  ملی و جهانی  انجام می شود.

وی افزود: از آنجایی که  تولیدات در و پنجره ایران براساس آخرین دانش فنی روز ساخته می شوند بنابراین قابل رقابت  با انواع  مشابه خارجی  و حتی اروپایی می باشند.

به گفته جلالی پورتولید کنندگان در و پنجره کشور،  تاکنون محصولات خود را به کشورهای ونزوئلا، آفریقای جنوبی،  الجزایر، بلژیک، انگلیس، استرالیا، عمان، امارات، عراق، افغانستان و کشورهای، سی آی اس صادر کرده اند.

وی  ادامه داد: البته به دلیل عملکرد ضعیف متولیان تولید در کشور، هیچ روند سیستماتیکی برای حمایت و حفظ صادرات محصولات صنعتی و تولیدی وجود ندارد. به طور مثال روند صادرات در ایران به هیچ وجه با کشورهای پیشرفته و یا حتی کشورهای همسایه شباهتی ندارد. چرا که  در این کشورها در قالب یک  روند سیستماتیک، دولت ها به شکلی پایدار از صادرات حمایت می کنند در نتیجه  آهنگ توسعه تولید و صادرات هیچ گاه به دلیل سیاست های لحظه ای و موقتی دولت ها و افراد کند یا متوقف نمی شود.

دبیر انجمن تولید کنندگان در و پنجره،  در خصوص  میزان تولید در و پنجره نیز گفت: ۸تا۱۰ هزار یونیت درو پنجره و شیشه دوجداره در روز توسط واحد های تولیدی عضو انجمن تولید می شود، که این ظرفیت در صورت بالا رفتن تقاضا، قابل افزایش است.

وی تعداد شاغلین  در این حوزه را به صورت مستقیم 30 هزار و غیر مستقیم 60 هزار تن بیان کرد و گفت: رکود صنعت ساختمان وهمچنین تورم ، طی دو سال گذشته لطمه شدیدی به این صنعت وارد کرده است.

جلالی پور در پاسخ به این پرسش که  برگزاری نمایشگاههای تخصصی چه تاثیری می تواند بر تولید و صادرات محصولات به ویژه در زمان رکود داشته باشد، گفت: یکی از بهترین و موثرترین راههای توسعه  وپیشرفت در امر تولید ، برپایی نمایشگاههای تخصصی حتی در شرایط رکود  اقتصادی است  که میتواند موجب رونق فضای کسب و کار باشد.

وی ادامه داد: برای توسعه بازارهای جدید می بایست مسئولین ذیربط اقدام به برگزاری جلسات هم اندیشی با تشکل های بخش خصوصی از جمله انجمن تولید کنندگان در و پنجره  داشته باشند. البته نمایشگاه یکی از بهترین محمل ها برای برپایی  این جلسات است.

به گفته دبیر انجمن تولید کنندگان در و پنجره، برپایی یک نمایشگاه تخصصی بسیار بهتراز برگزاری چندین نمایشگاه غیر تخصصی  و عمومی است که بجز  تحمیل هزینه  های اضافی  دستاورد دیگری ندارد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |