پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 137351 16:21 1399/12/26
در سال جاری ۶۲.۸ میلیون تن سیمان تولید شد

در سال جاری ۶۲.۸ میلیون تن سیمان تولید شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
در سال جاری ۶۲.۸ میلیون تن سیمان تولید شد

در سال جاری ۶۲.۸ میلیون تن سیمان تولید شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، در این مدت ۲۲ میلیون و ۹۱۴ هزار و ۸۰۰ تن محصولات فولادی تولید شد که نشان‌دهنده رشد هفت درصدی است. تا پایان بهمن ماه تولید کاتد مس با رشد ۱۶.۷ درصدی به ۲۶۵ هزار و ۴۰۰ تن، شمش آلومینیوم خالص با رشد ۵۴ درصدی به ۳۹۶ هزار و ۵۰۰ تن و تولید آلومینا با افت ۱.۲ درصدی به ۲۱۱ هزار و ۴۰۰ تن رسید.

تولید ۶۲.۸ میلیون تن سیمان
در این مدت، کارخانجات سیمان ۶۲ میلیون و ۸۸۶ هزار و ۱۰۰ تن سیمان تولید کردند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۱۲.۵ درصدی داشته است.

تا پایان بهمن‌ماه، تولید کنسانتره زغال‌سنگ ۱.۹ درصد رشد ثبت کرد و به یک میلیون و ۵۳۷ هزار و ۲۰۰ تن رسید.

همچنین در این مدت، تولید شیشه جام با رشد ۲.۴ درصدی به یک میلیون و ۶۵ هزار و ۹۰۰ تن، ظروف شیشه ای با رشد نیم درصدی به ۶۶۱ هزار و ۳۰۰ تن، ظروف چینی با کاهش ۶.۲ درصدی به ۵۱ هزار ۲۰۰ تن و چینی بهداشتی با افت هشت دهم درصدی به ۱۰۶ هزار و ۸۰۰ تن رسید.

پیشتر معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر روند رو به رشد بخش تولید در ۱۱ ماهه امسال گفت: در این مدت از ۳۸ کالای اصلی و منتخب صنعتی و معدنی، ۲۵ کالا رشد تولید داشته است.

«سعید زرندی» با اشاره به رشد تولید فولاد در بسیاری از صنایع اصلی در حوزه صنعتی و معدنی، افزود: در ۱۱ ماهه امسال، لوازم‌خانگی با ۳۸ درصد رشد، شمش آلومینیوم ۵۴ درصد، انواع خودرو سواری ۱۸ درصد، فولاد ۷ درصد و سیمان بیش از ۱۲ درصد رشد را شاهد بوده‌اند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |