شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 120032 10:22 1399/08/26
در سال جاری صادرات سنگ 30 درصد ریزش کرد

در سال جاری صادرات سنگ 30 درصد ریزش کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
در سال جاری صادرات سنگ 30 درصد ریزش کرد

در سال جاری صادرات سنگ 30 درصد ریزش کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایلنا، ابوالقاسم شفیعی در مورد میزان صادرات سنگ اظهار داشت: در سال 97 حدود 1 میلیون تن سنگ فرآوری نشده و حدود 600 هزار تن هم سنگ فرآوری شده صادر می‌کردیم. این روند در سال 98 و 99 کاهش پیدا کرده بطوریکه در سال 98، 20 درصد کاهش کلی و در سال 99 هم حدود 15 تا 20 درصد کاهش خواهیم داشت. به عبارتی سال 99 نسبت به سال 97 شاید بیش از 30 درصد افت صادرات داشته باشیم.

وی افزود:‌ مشکلات اصلی این حوزه مربوط به تحریم‌ها، عوارض صادراتی در وزارت صمت، جابجایی پول در کشورهای خارجی است. همچنین در کشورهای خارجی ما امکان انبار و برنامه‌های صادراتی و حمایت‌های دولتی را نداریم. همه این عوامل باعث شده تا به جای افزایش پتاسیل بسیار خوبی که در صنعت سنگ وجود دارد، به سمت کاهش برود.

شفیعی در مورد میزان تولید سنگ در کشور تصریح کرد: در بازار داخل ما 200 میلیون متر ظرفیت تولید داریم که الان تولید در کشور حدود یک سوم و 70 میلیون متر است. از این 70 میلیون متر حدود 10 میلیون متر را صادر می‌کنیم و مابقی صرف مصرف داخلی می‌شوند. به خاطر شرایط تحریم و ساخت‌وساز طبیعتا مصرف داخلی نیز کاهش پیدا کرده است. هم واحدهای معدنی و هم واحدهای فرآوری حدودا با یک سوم ظرفیت کار می‌کنند.

رییس انجمن سنگ ایران در مورد فروش قسطی سنگ قبر گفت: سنگ‌های فرآوری شده از جمله سنگ قبر همیشه به صورت مدت‌دار و قسطی فروخته می‌شد، به خصوص در برخی شهرها این موضوع از قدیم الایام بوده و در کل موضوع عرفی است.

وی خاطرنشان کرد: به نسبت میزان مرگ و میر، تقاضای سنگ قبر در کشور وجود دارد البته با شیوع کرونا افزایش پیدا کرده اما در مورد میزان افزایش آن آماری وجود ندارد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |