شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 131867 13:06 1399/11/15
در ده ماهه امسال ۱۰۱ درصد درآمدهای مالیاتی تحقق یافت

در ده ماهه امسال ۱۰۱ درصد درآمدهای مالیاتی تحقق یافت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
در ده ماهه امسال ۱۰۱ درصد درآمدهای مالیاتی تحقق یافت

در ده ماهه امسال ۱۰۱ درصد درآمدهای مالیاتی تحقق یافت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از مهر، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از کارهای بزرگی که در سال جاری داشتیم این بود که درآمدهای نفتی ما بشدت دچار کاهش شده است. طبیعتا باید دنبال منابع جایگزینی می‌رفتیم زیرا به هرحال شرایط کشور به گونه ای است که نمی‌توان هزینه‌ها را کاهش داد.
هزینه های جاری ما شامل حقوق و دستمزد و آب و برق دستگاههای اجرایی و یکسری طرح های عمرانی است که اتمام آن ضروری است.

دژپسند گفت: یکی از درآمدهای جایگزین که سالمترین درآمد است، درآمدهای مالیاتی است. خوشبحتانه سعی کردیم هم رعایت حال مودیان را بکنیم زیرا در کنار جنگ اقتصادی، کرونا هم داریم مثلا مودیان در حوزه گردشگری و واحدهای صنفی را تحت فشار قرار دهیم، بنابرای روی سازوکارهای تشویقی رفتیم تا هم درآمد مالیاتی وصول شود و هم فشاری به مودیان نیاید.

وی گفت: امروز این خبر خوش را به شما می‌دهم که درآمد 10 ماهه امسال ما از مالیات به نسبت 10 دوازدهم، یک درصد تحقق پیدا کرده است. در بحث اوراق سعی کردیم طی یک جدول زمانبندی منظم و در دامنه مشخص در بازار نقد کنیم.

وزیر اقتصاد گفت: وقتی درباره تامین مالی از بازار سرمایه صحبت میکنم برخی به اشتباه فکر میکنند تامین مالی تنها از بازار سهام است، این بازار بدهی یکی از منابع مهم تامین مالی است. بنگاههای خصوص در بازار بدهی اوراق می‌فروشند و تامین مالی می‌کنند.

دژپسند گفت: کمتر از 10 درصد تامین مالی ما در بازار سرمایه مربوط به خصوصی سازی است. ما از طریق خصوصی سازی، اوراق و مالیات سعی کردیم تا دولت نیازی به بانک مرکزی نداشته باشد. سیاست دولت تا الان به درستی مراقبت و اجرا شده و تاکنون هیچ برداشتی برای تامین بودجه از بانک مرکزی نداشتیم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |