پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 173270 10:37 1400/12/03
درج قیمت تولیدکننده دست دلالان را کوتاه می‌کند

درج قیمت تولیدکننده دست دلالان را کوتاه می‌کند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
درج قیمت تولیدکننده دست دلالان را کوتاه می‌کند

درج قیمت تولیدکننده دست دلالان را کوتاه می‌کند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، رضا وفایی یگانه در مورد درج قیمت تولیدکننده روی کالاها با عنوان «طرح خرید شفاف» اظهار داشت: این طرح هزینه‌های نظام توزیع را شفاف کرده و به کشور در جهت استاندارد سازی نظام توزیع که از دغدغه‌های مهم اقتصاد مقاومتی است، کمک می‌کند.

وی افزود: این طرح با ارائه دقیق داده‌ها و اطلاعات، برای فعالان اقتصادی و ساماندهی قیمت کالاها بسیار موثر است و مشخص می‌کند که چه هزینه‌هایی برای تولید کننده ایجاد شده است و سود واسطه گری افشا می‌شود.

معاون اقتصادی و کسب و کار اتاق تعاون ایران ادامه داد: با اجرای این طرح و مشخص شدن تفاوت بین قیمت تولیدکننده و قیمت نهایی کالاها، میزان کارامدی نظام توزیع و لجستیک کشور مشخص می‌شود. 

به گفته وی، این طرح بدون شک با حذف سیستم دلالی و واسطه گری به نفع مصرف کنندگان خواهد بود.

وفایی یگانه با اشاره به اینکه امکان دارد این طرح مقداری سردرگمی برای مصرف کننده نهایی ایجاد کند، گفت: با درج قیمت تمام شده بر روی کالا باید نحوه محاسبه آن مشخص شود که مصرف کننده نهایی چه مبلغی را پرداخت کند.

وی بیان داشت: نباید سردرگمی برای مصرف کنندگان در نحوه محاسبه درصد افزایش قیمت تولیدکننده ایجاد شود و اختلافی بین خریدار و فروشنده به وجود نیاید.

معاون اقتصادی و کسب و کار اتاق تعاون ایران با بیان اینکه در اجرای طرح تولیدکننده توجه به برند کالاها مهم است، ادامه داد: تولیدکنندگان برای اینکه کالاهایشان برند شود در کیفیت و خدمات هزینه کرده و زحمت کشیده‌اند که نیاز است به این موضوع اهتمام ویژه شود.

وی تاکید کرد: در بازارهای جهانی نیز برندسازی مهم است و کالاهای برند در قیمت با سایر کالاهای یکسان نیستند که امیدواریم در این طرح نیز به این موارد پرداخته شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |