چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 12995 15:41 1394/03/08
درآمد گردشگری بجای پول نفت

درآمد گردشگری بجای پول نفت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
درآمد گردشگری بجای پول نفت

درآمد گردشگری بجای پول نفت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

یک مقام سازمان مدیریت:

درآمد نفتی امسال کشور نصف می شود

درآمد گردشگری بجای پول نفت

علیرضا صالح، معاون امور مجلس، استان‌ها و پشتيبانی سازمان مديريت و برنامه‌ريزی ايران، درآمد نفتی امسال کشور را 24ميليارد دلار اعلام کرد. به گفته صالح درآمد نفتی امسال 24ميليارد دلار است که تقريبا نصف سال گذشته می باشد. هر چند درآمدهای نفتی ايران به رغم افزايش کمی که در صادرات نفت کشور تحت تاثير توافقات هسته‌ای صورت گرفته با رشد همراه بوده اما همچنان در مجموع درآمدهای نفتی با کاهش مواجه است .

صالح در پاسخ به پرسش خبرنگار ايلنا مبنی بر اينکه تدابير دولت برای جبران اين کسری چيست، گفته است که «عمدتا به دنبال ايجاد راه‌های درآمدزايی پايدار هستيم. عمده اين فعاليت‌ها حول محور گردشگری و فعاليت‌های اقتصادی خواهد بود».

خرداد پارسال قيمت سبد نفتی اوپک حدود 108دلار بود، اما قيمت نفت اوپک در روز ششم خرداد کمی بالاتر از 60دلار بوده است. قيمت سبد نفتی اين سازمان که ايران نيز عضوی از آن است، در زمستان پارسال به نزديک 40دلار نيز سقوط کرده بود. صادرات نفت ايران قبل از تحريم‌های غرب 2.5 ميليون بشکه در روز بود و بنا به ارزيابی گزارش سالانه اوپک، درآمدهای نفتی ايران در سال 2011حدود 115ميليارد دلار بود، اما اين رقم در سال 2013که صادرات نفت ايران به حدود يک ميليون بشکه در روز سقوط کرد، به حدود 61ميليارد دلار کاهش يافت. آمارهای بانک مرکزی ايران نيز نشان می‌دهد که درآمدهای نفتی ايران در سال 1390بالای 118ميليارد دلار بوده که يک سال بعد از آن به 68ميليارد دلار و در سال 92به 65ميليارد دلار سقوط کرده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |