سه شنبه 28 فروردین، 1403

کدخبر: 120778 14:47 1399/09/01
درآمدهای مالیاتی 38 درصد تقویت شد

درآمدهای مالیاتی 38 درصد تقویت شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
درآمدهای مالیاتی 38 درصد تقویت شد

درآمدهای مالیاتی 38 درصد تقویت شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گطازش جهان اقتصاد به نقل از ایلنا، بهرام سبحانی در مورد افزایش 35 درصدی درآمد مالیاتی کشور اظهار کرد: باید دید منشا درآمدی این افزایش چه بوده است. به طور معمول در زمان کرونا برای از بسیاری کسب و کار مشکلاتی ایجاد شده و طبیعتا درآمدشان کاهش پیدا کرده است، مثل توریسم و ارائه خدمات رستوران، هتل و حمل و نقل که درآمدشان در دوره کرونا کاهش داشته و طبیعتا مالیات پرداختی آنها هم افت دارد. اما اینکه درآمد مالیاتی افزایش داشته، می‌تواند به این دلیل باشد که جلوی فرار مالیاتی گرفته شده یا از کمپانی‌های بزرگ که سود زیادی داشتند، مالیات بیشتری گرفتند اما نظر قطعی نمی‌توان داد.

وی افزود: با بالا رفتن قیمت ارز؛ فروش بسیاری از شرکت‌هایی که درآمد ارزی داشتند، افزایش یافته، سود بیشتری کردند و مالیات بیشتری هم پرداخت کردند. البته من فکر می‌کنم بیشتر به این مربوط باشد که شفاف‌سازی در بخشی از فعالیت‌ها بهبود یافته و مالیات آنها گرفته شده است.

نایب رییس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی تهران گفت: دولت رسما اعلام کرده که با توجه به این که بخش زیاد درآمد نفتی از دست رفته، بخش اعظم درآمد دولت، مربوط به مالیات است. این در کلیت درست است، دولت هزینه دارد و در وضعیتی که درآمد نفتی افت کرده مثل همه جای دنیا از طریق درآمد مالیاتی آن را تامین می‌کند. اما اینکه این مالیات به حق گرفته می‌شود یا فشار به طبقه‌ای که نباید بیاید را اطلاع ندارم، از همین روی نباید از اصناف که درآمدشان پایین آمده مالیات بیشتری گرفت. مسئولین مالیاتی بگویند که افزایش درآمد نسبت به دوره مشابه سال قبل چقدر بوده و مربوط به کدام بخش بوده است؟

وی تصریح کرد: ما باید بپذیریم که کرونا تا مدت زیادی هست، بعضی آسیب‌ها به مشاغلی مثل هتل‌ها و توریسم اجتناب‌ناپذیر است، اینکه این موضوع تا چه زمانی ادامه پیدا می‌کند بستگی به میزان رعایت موارد لازم برای جلوگیری از کرونا دارد. اما با توجه به آمار کشته‌های روزانه بالای 400 نفر باید این محدودیت‌ها وجود داشته باشد، مشاغلی که در کرونا آسیب می‌بینند باید حمایت شوند و بخشودگی مالیاتی بگیرند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |