جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 109220 13:33 1399/05/29
درآمدهای سازمان منطقه آزاد اروند به تنهایی جوابگوی توسعه زیرساخت‌های شهری نیست

درآمدهای سازمان منطقه آزاد اروند به تنهایی جوابگوی توسعه زیرساخت‌های شهری نیست

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
درآمدهای سازمان منطقه آزاد اروند به تنهایی جوابگوی توسعه زیرساخت‌های شهری نیست

درآمدهای سازمان منطقه آزاد اروند به تنهایی جوابگوی توسعه زیرساخت‌های شهری نیست

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند گفت: درآمدهای سازمان منطقه آزاد اروند به تنهایی توانایی ایجاد و توسعه زیرساخت‌های آسیب‌دیده از جنگ در آبادان و خرمشهر را ندارد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، احمد رستمی دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به دخل و خرج منطقه آزاد اروند در دو برهه سالهای ۸۴ تا ۹۲ و ۹۲ تا ۹۸ گفت: با توجه به افزایش محدوده جغرافیایی این منطقه، هزینه‌های این سازمان هم افزایش یافته است.

وی افزود: از ابتدای سال ۱۳۸۴ تا پایان سال گذشته درآمد سازمان منطقه آزاد اروند ۳۰ هزار میلیارد ریال است که به طور میانگین سالانه ۲ هزار میلیارد ریال درآمد این سازمان بوده است.

رستمی افزود: ۹ هزار میلیارد ریال از منابع درآمدی سازمان منطقه آزاد اروند از ابتدای سال ۱۳۸۴ تاکنون صرف هزینه‌های جاری و نگهداری، کمک‌ به نهادی حمایتی، فرهنگی و اجتماعی شهرهای آبادان و خرمشهر شده است.

وی گفت: این سازمان از سال ۱۳۸۴ تا پایان سال گذشته ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار صرف پروژه‌های عمرانی در منطقه آزاد اروند شد که میانگین سالانه آن یکهزار و ۲۶۰ میلیارد ریال است، البته این اعتبار به تنهایی توانایی ایجاد زیرساخت‌ها در آبادان و خرمشهر را ندارد.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد: محدوده منطقه آزاد اروند تا قبل از سال ۹۲ حدود ۱۷ هزار و ۲۰۰ هکتار با جمعیت ۵۰ هزار نفری بود و درآمدهای این سازمان جوابگو بود، از سال ۹۲ منطقه آزاد اروند توسعه یافت ولی درآمدی اضاف نشد، ایجاد زیرساخت‌های صنعتی، شهری و تجاری نیز با همین درآمد باید ایجاد شود.

وی اظهار داشت: با درآمد سه هزار میلیارد ریالی در سال امکان پاسخگویی سریع به نیازمندی‌های شهر را نداریم و دولت باید در این راستا حمایت کند، خیلی از پروژه‌ها در منطقه آزاد اروند ماهیت سرمایه‌گذاری ندارند و بخش خصوصی انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاری ندارد.

رستمی گفت: این سازمان از سال ۱۳۸۴ تا پایان سال گذشته یکهزار و ۱۹۰ میلیارد ریال در بخش فرهنگی، هنری، بهداشتی و اجتماعی هزینه کرده است که میانگین آن در طول هر سال ۱۷۰ میلیارد ریال می‌باشد.

وی افزود: کل صادرات در سازمان منطقه آزاد اروند از ۱۳۸۴ تا پایان سال گذشته ۱۰ هزار و ۵۱۳ میلیون دلار بوده است یعنی سالانه هزار و ۲۴۹ میلیون دلار این منطقه میزان صادرات را داشته است.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند گفت: مهمترین شاخص عملکرد سازمان منطقه آزاد اروند در بخش سرمایه‌گذای است و در این منطقه و در سرمایه گذاری داخلی از سال ۸۴ تا پایان سال گذشته ۹۷ هزار و ۷۰۵ میلیارد ریال است که میانگین سالانه آن ۱۱ هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال می‌باشد.

وی افزود: کل سرمایه گذاری در بخش خارجی از سال ۱۳۸۴ تا پایان سال گذشته ۶۶۱ میلیون دلار است.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |