سه شنبه 28 فروردین، 1403

کدخبر: 6783 15:31 1393/08/23
دبیر کمیته سیاسی جبهه ایستادگی :  دوره شیخوخیت و ریش‌سفیدی گذشته است

دبیر کمیته سیاسی جبهه ایستادگی : دوره شیخوخیت و ریش‌سفیدی گذشته است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
دبیر کمیته سیاسی جبهه ایستادگی :  دوره شیخوخیت و ریش‌سفیدی گذشته است

دبیر کمیته سیاسی جبهه ایستادگی : دوره شیخوخیت و ریش‌سفیدی گذشته است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

       شخصیت هایی نظیر آقای عسگراولادی یکی از استوانه های انقلاب بودند و با این کار فکری و تشکیلاتی که انجام دادند، برای جبهه پیروان خط امام و رهبری، الگوی بسیار خوبی به شمار می رفتند. هرچند این چهره ها به دنبال یک نوع وحدت سیاسی در مسائل مختلف بودند اما وجود این تک ستارگان مثل آقای مهدوی کنی و آقای عسگراولادی به تنهایی نمی تواند برای یک جریان سیاسی بسیار وسیع، کافی باشد.

دبیر کمیته سیاسی جبهه ایستادگی گفت: با هر گونه وحدت و همدلی موافقیم اما وحدت در جریان اصولگرا نیازمند سازوکار مناسب خود است. دیگر دوره شیخوخیت و ریش‌سفیدی گذشته است.

حسین کنعانی مقدم با بیان اینکه بنده به آیت‌الله مهدوی کنی واقعا با آن نگاه پدرانه و اصولگریانه، لقب شیخ‌الرئیس دادم، افزود: جریان‌های سیاسی نیازمند ساختار سیاسی و شورای رهبری با استراتژی مشخص، در مرحله انتخاباتی و سیاسی هستند.

دبیر کمیته سیاسی جبهه ایستادگی تصریح کرد: اینکه جریان های سیاسی بخواهند در نزدیکی انتخابات دم از وحدت بزنند؛ خیلی قابل قبول نیست. چتر وحدت موضوعی است خیلی ها را می تواند در برگیرد اما اینکه ما این چتر را محدود کنیم به خودمان و اطرافیان خودمان، عملا مغایر شعار وحدت است.

کنعانی مقدم در پاسخ به این سوال که اصولگرایان چه راهی باید دنبال کنند، افزود: شخصیت هایی نظیر آقای عسگراولادی هم در زمان امام و هم بعد از حضرت امام و در زمان مقام معظم رهبری، یکی از استوانه های انقلاب بودند و با این کار فکری و تشکیلاتی که انجام دادند، برای جبهه پیروان خط امام و رهبری، الگوی بسیار خوبی به شمار می رفتند. هرچند این چهره ها به دنبال یک نوع وحدت سیاسی در مسائل مختلف بودند اما وجود این نوع ستارگان مثل آقای مهدوی کنی و آقای عسگراولادی به تنهایی نمی تواند برای یک جریان سیاسی بسیار وسیع کافی باشد.

وی افزود: پیشنهادی که قبلا هم ارائه داده بودم این بود که نیازمند شورای رهبری در ساختار سیاسی هستیم و لازم است چنین شورایی شکل بگیرد یا تنظیم شود.

حسین کنعانی مقدم افزود: اینگونه ساختار سیاسی و تشکیلاتی، جریان های سیاسی را از حالت جزیره ای دور می کند. اینمسئله همان روشی است که آقای عسگراولادی به دنبال آن بودند. ایشان بین جناح چپ و راست می نشستند و گفتگو می کردند با هم صحبت می کردند. این روش باید راه بیفتد چراکه تفکیک کشور به دو جناح متخاصم اصول گرا و اصلاح طلب نتیجه و ثمری ندارد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |