سه شنبه 29 اسفند، 1402

کدخبر: 149039 18:53 1400/05/04
دبیر کل جدید اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات پیش‌بینی کرد: توسعه روابط تجاری ایران و امارات در نیمه دوم سال

دبیر کل جدید اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات پیش‌بینی کرد: توسعه روابط تجاری ایران و امارات در نیمه دوم سال

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
دبیر کل جدید اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات پیش‌بینی کرد: توسعه روابط تجاری ایران و امارات در نیمه دوم سال

دبیر کل جدید اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات پیش‌بینی کرد: توسعه روابط تجاری ایران و امارات در نیمه دوم سال

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

سینا تقی زاده دبیر کل جدید اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات با پیش بینی  توسعه روابط اقتصادی در شش ماهه دوم  امسال گفت: تمایل دولت جدید به توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه ونمایشگاه 6 ماهه اکسپو2020 دوبی دو راهبرد  جدی برای ارایه برنامه‌های جدید و بیشتر اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات است.

به گزارش جهان اقتصاد، وی تاکیدکرد: بخش خصوصی و دولت جدید باید آمادگی لازم را با  فراهم کردن مقدمات برای جهش صادرات فراهم‌کند و از این رو اتاق ایران و امارات با تکیه بر افزایش بهره وری و توجه به اولویت ها تعامل بیشتر تجار ایرانی با بخش های  اقتصادی امارات متحده عربی را در دستور کار قرار داده است.

وی گفت: در 2 ماهه آینده سال جاری مراسم اکسپو 2020 که بزرگترین رویداد نمایشگاهی با پیش بینی 25 میلیون بازدید کننده خواهد بود ارتباط نزدیکتر و مستمر ایران را با این کشور هموارتر بوده و باید این فرصت را با برنامه ای دقیق، مدون و علمی غنیمت شمرد.

  تقی زاده گفت: امارات به عنوان دومین شریک تجاری ایران در سال های 98 و 99 (بعد از چین)، سومین مقصد صادراتی سال 99 و اولین مقصد وارداتی بهار 1400، یکی از مهمترین مبادی وارداتی و مقاصد صادراتی ایران می باشد.

وی اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات را اتاقی استراتژیک ارزیابی کرد و گفت:  وجود رابطه تاریخی با این کشور و همچنین همراهی های کم و بیش در دوران تحریم و کمک به ایران در شرایط های سخت و بغرنج، رابطه تجاری با امارات را بیش از پیش برای هر دو طرف مهم و پر اهمیت می‌کند و از این رو مسئولیت اتاق بازرگانی  ایران و امارات را در قبال  اعضا و افرادی که تمایل به فعالیت تجاری با کشور امارات دارند را بیشتر می‌کند.

دبیرکل جدید اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات گفت: از سوی دیگر با وجود بحران کرونا و افت درآمد سالانه امارات و برنامه های سنگین اقتصادی در توسعه زیرساخت، نیاز این کشور به بازار و امکانات بالقوه ایران و احیا تجارت 30 میلیارد دلاری نیز به یک نیاز اساسی برای امارات  بدل شده است.

وی همچنین به برنامه پیشنهادی توسعه فعالیت های اتاق بازرگانی ایران و امارات  اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت ارتباط فعالان اقتصادی با کشور امارات به عنوان هاب صادراتی بین المللی و به حداکثر رساندن بهره وری اتاق مشترک برنامه هایی این برنامه به تصویب هیئت رئیسه محترم رسید که بنا داریم هم زمان با تغییرات مشهود در حوزه روابط با همسایگان و و تاکید رئیس جمهور جدید کشور آن را عملیاتی کنیم.

دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک  ایران و امارات با اشاره به تحولات  جدی در اقتصاد امارات از جمله توجه به اقتصاد دیجیتال افزود: آموزش حرفه ای و کاربردی در سطوح مدیریتی و پرسنلی، مشاوره در حوزه های حمل و نقل، نقل و انتقالات مالی، بازاریابی صادراتی و... ، راه اندازی مرکز پژوهشی در حوزه فعالیت کاری اعضا اتاق جهت بازار شناسی و ارزیابی صادرات کالا، خدمات و عارضه یابی صادراتی، باز طراحی وبسایت جهت ارائه و معرفی خدمات بهتر به اعضا، برنامه ریزی برای  توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی مورد نیاز امارات از طریق  تشکل های حرفه ای ، تقویت و عمق بخشی ارتباطات بین المللی با نهادهای بین الملی مانند اتاق بازرگانی بین الملل (ICC)، شورای بازرگانان ایرانیان دوبی (IBC)، اتاق بازرگانی ابوظبی،  شرکت های بین المللی مدیریت صادرات، تشکل های ذیل اتاق دبی و... بخشی از برنامه های شش ماهه دوم امسال  است .

دبیر کمیسیون آموزش،پژوهش و فناوری خانه صنعت، معدن و تجارت ایران  بر لزوم  توسعه روابط تجاری با شرکت های جدید و توانمند اماراتی که در دو سال اخیر فعالیت خود را  آغاز کرده اند ، تاکید کرد و گفت: در دوران تحریم یکی از معقول ترین روش های گسترش و تقویت روابط با کشور امارات، ارتباط با بازرگانان ایرانی و همچنین تجار اماراتی بوده که از ایام گذشته با ایران فعالیت اقتصادی داشته اند. به دلیل تشدید تحریم ها از دوره ریاست جمهوری ترامپ متاسفانه شرکت های تازه تاسیس و کسانی که سابقه همکاری با ایران را در کارنامه خود ندارند، هیچ علاقه ای برای ایجاد این ارتباط نداشته و از اعمال تحریم ها بر شرکت های خود واهمه دارند. لذا یکی از مهمترین قدم ها برای گسترش این ارتباطات از طریق IBC (شورای بازرگانان ایرانیان دوبی) ممکن خواهد شد.

  تقی زاده  یکی دیگر از مهمترین فعالیت های اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات در 8 ماه آینده  را  حضور آبرومندانه در نمایشگاه اکسپو 2020 دوبی و بهره برداری از این رویداد بین المللی عنوان کرد و گفت: باید با برنامه ریزی دقیق، هوشمندانه و هدفمند و جدا از هرگونه موازی کاری با نهادهای دیگر، تجار و تولید کنندگان ایرانی را با آن پیوند داد.

گفتنی است دکتر سینا تقی زاده فارغ التحصیل مدیریت بازرگانی از دانشگاه تهران، تولید کننده و صادر کننده به کشور امارات است که در آخرین جلسه هیات مدیره  به اتفاق اکثریت اعضای حاضر به عنوان دبیر اتاق مشترک ایرران و امارات و جایگزین دکتر ایلاتی  شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |