پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 7768 14:23 1393/09/16
دارايي‌هاي نامشهود در ايران ناچيز است

دارايي‌هاي نامشهود در ايران ناچيز است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
دارايي‌هاي نامشهود در ايران ناچيز است

دارايي‌هاي نامشهود در ايران ناچيز است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

دارايي کل دنيا حدود 708 هزار ميليارد دلار است

گروه توليد: معاون وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: دارايي کل دنيا حدود 708 هزار ميليارد دلار است که به سه بخش دارايي‌هاي طبيعي، سرمايه اي و نامشهود تقسيم مي‌شوند و دارايي‌هاي نامشهود کشورهاي پيشرفته بيش از 80 درصد و به طور ميانگين در دنيا 50 درصد است‎.
‎علي‌اصغر توفيق با بيان اين‌که حجم دارايي‌هاي نامشهود که شامل دانش و فناوري مي شود، در ايران حدود 20 درصد است، اظهار کرد: اين رقم بسيار کم است و بايد افزايش يابد که در اين راستا برنامه ريزي‌هايي انجام شده و در حال انجام است‎.
‎توفيق اظهار کرد: طبق بودجه سال گذشته دستگاه‌ها بايد سه درصد از بودجه خود را صرف تحقيق و توسعه مي‌کردند که اين موضوع در بودجه امسال حذف شده بود که مجددا در بودجه سال بعد پيش بيني شده است‎.
‎وي در بخشي از سخنان خود با اشاره به برگزاري جشنواره پژوهش و فناوري صنعت، معدن و تجارت گفت: در اين جشنواره به بخش تجارت توجه کمتري شده که البته به موضوع تجارت در سال‌هاي آينده بيشتر مي‌پردازيم‎.
‎معاون آموزش، پژوهش و فناوري وزير صنعت، معدن و تجارت از ايجاد بخش تحقيق، توسعه و فناوري در برنامه ششم خبر داد و گفت: کارگروه‌هايي دراين زمينه مشخص شده و احکامي در آن مطرح کرديم و باب خوبي را در برنامه ششم در رابطه با حوزه تحقيق، توسعه و فناوري ايجاد کرده‌ايم‎.
‎توفيق با بيان اين‌که در جشنواره پژوهش و فناوري وزارت صنعت، معدن و تجارت سه کار جديد عرضه مي شود، اظهار کرد: سامانه مشترکي بين وزارت علوم و وزارت صنعت تشکيل شده و اين سايت توسط وزير علوم و وزير صنعت، معدن و تجارت رونمايي خواهد شد. همچنين بين وزارتخانه علوم و وزارت صنعت، معدن و تجارت تفاهم‌نامه‌اي امضا شده که دو بند آن مختص فرصت مطالعاتي داخلي است که براي اولين بار بحث فرصت مطالعاتي داخلي را مطرح مي کنيم‎.
‎وي با بيان اين‌که اين موضوعات در قالب برنامه‌هايي در روز بيست و چهارم آذر ماه که روز برگزاري جشنواره است رونمايي مي‌شود، اظهار کرد: با توافقي که با وزارت علوم داشتيم قرار شد که در روز بيست و چهارم آذر ماه از برگزيدگان حوزه‌هاي پژوهش و فناوري نيز تقدير و تشکر به عمل آيد‎.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |