سه شنبه 28 فروردین، 1403

کدخبر: 141434 19:00 1400/02/25
خوش بینی نسبت به تقاضای برای بنزین عامل پشتیبان ازقیمت نفت

خوش بینی نسبت به تقاضای برای بنزین عامل پشتیبان ازقیمت نفت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
خوش بینی نسبت به تقاضای برای بنزین عامل پشتیبان ازقیمت نفت

خوش بینی نسبت به تقاضای برای بنزین عامل پشتیبان ازقیمت نفت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

در آخرین معاملات بازارهای جهانی قیمت نفت برنت با افزایش 28 صدم صدی و19سنت افزایش داشت و به قیمت68 دلارو28سنت رسید

همچنین قیمت سبد نفتی اوپک در آخرین معاملات با افزایش 2.29 درصدي وبا یک دلار و 53سنت افزایش به 68 دلارو 20سنت تثبیت شد.

این در حالی بود که ، قیمت نفت سنگین ایران با کاهش 43صدم درصدی و27سنت کاهش به63دلارو16 سنت رسید.

نفت تحت تاثیر تعطیلی شبکه خط لوله سوخت شرکت کلونیال پایپ لاین و کمبود بنزین متعاقب آن در آمریکا و بحران کووید ۱۹ در هند، هفته پرنوسانی را سپری کرد با این حال موفق شد سومین رشد هفتگی متوالی را رقم بزند.

بهبود قیمت نفت در روز جمعه تحت تاثیر اقدام معامله گران برای جبران ضرر معاملات روز قبل و دومین روز متوالی صعود گسترده در وال استریت روی داد. عامل دیگری که از قیمتهای نفت پشتیبانی کرد، خوش بینی نسبت به تقاضا برای بنزین در دو هفته آینده پیش از تعطیلات روز یادبود ۳۱ ماه مه در آمریکا بود که معمولا آغاز رقابت تابستانی قیمتهای نفت همزمان با اوج گیری تقاضا برای سوخت در فصل سفرهای جاده ای در آمریکاست.

انجمن اتوموبیل آمریکا انتظار دارد حداکثر ۳۷ میلیون مسافر جاده ای در روز یادبود وجود داشته باشند که ۶۰ درصد بالاتر از ۲۳ میلیون نفر در مدت مشابه سال گذشته خواهد بود. سخنگوی این گروه گفت: ازسرگیری فعالیت شبکه خط لوله سوخت رسانی کلونیال پایپ لاین خبر خوبی برای رانندگان است. این شرکت کار تحویل سوخت به ۴۵ درصد از کرانه شرقی آمریکا را پس از تعطیلی شش روزه ازسرگرفت. اگرچه تاثیر ازسرگیری فعالیت این خط لوله فوری قابل مشاهده نخواهد بود و کمبود در مناطق شرقی ممکن است چند روز دیگر ادامه پیدا کند اما جایگاههای سوخت تا چند روز دیگر سوخت کافی برای تامین نیاز مردم خواهند داشت. این خبر خوبی در آستانه تعطیلات روز یادبود است.

این خط لوله در پی حمله سایبری تعطیل شده بود و پس از این که شرکت کلونیال پایپ لاین پنج میلیون دلار باج به هکرهای سیستمش پرداخت کرد، شبکه خط لوله خود را بازگشایی کرد. کاخ سفید که از ابتدا وارد این موضوع شده بود، پرداخت این باج را تایید کرد.

اختلال فعالیت این خط لوله سوخت رسانی باعث افزایش سه درصدی بهای معاملات بنزین و افزایش قیمت سوخت برای مصرف کنندگان در سراسر کرانه شرقی آمریکا شد که جایگاههای سوخت بنزینی برای فروش نداشتند. بخشی از این رشد قیمت با اعلام خبر بازگشایی خط لوله کلونیال در روز پنج شنبه از بین رفت. بهای معاملات بنزین روز جمعه ۱.۳ درصد افزایش یافت و ۲.۱۲ دلار در هر گالن بود. قیمت بنزین در جایگاههای سوخت همچنان نزدیک به سه دلار در هر گالن قرار دارد که بالاترین قیمت هفت سال اخیر است.

علاوه بر بنزین، بازار همچنین به وضعیت بحران کووید ۱۹ در هند چشم دوخته که سومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان است و روز جمعه برای سومین روز متوالی آمار قربانیان روزانه اش را چهار هزار نفر گزارش کرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |