شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 74048 14:34 1396/09/13
خشم افراط‌گرایان بودایی از همدردی پاپ با روهینگیایی‌ها

خشم افراط‌گرایان بودایی از همدردی پاپ با روهینگیایی‌ها

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
خشم افراط‌گرایان بودایی از همدردی پاپ با روهینگیایی‌ها

خشم افراط‌گرایان بودایی از همدردی پاپ با روهینگیایی‌ها

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آراکان نوشت: دیدار پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان با گروهی از آوارگان مسلمان میانمار در سفر به بنگلادش و استفاده از واژه «روهینگیا» در سخن‌گفتن با آنان، خشم کاربران بودایی‌ افراطی در شبکه‌های اجتماعی را در پی داشته است.

رهبر کاتولیک‌های جهان اگرچه در سفر به میانمار، بنابر بر مصلحت اقلیت کوچک مسیحی این کشور و ترس آن‌ها از واکنش خشن بودایی‌ها، سخنی از بحران مسلمانان به میان نیاورد، اما در سفر به بنگلادش با آوارگان مسلمان روهینگیا دیدار کرد و آن‌ها را با لقب «اقلیت روهینگیا» مورد خطاب قرار داد.

این درحالی است که بودایی‎های افراطی میانمار و دولت این کشور، این لقب را نپذیرفته و مسلمانان را مهاجران غیرقانونی بنگالی می‌خوانند.

پاپ فرانسیس به محض ورود خود به واتیکان اظهارکرد که وی در جلسات خصوصی در میانمار به مسئله روهینگیا پرداخته و بعد از دیدار با گروهی از پناهندگان به حال آن‌ها گریسته است.

وی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران گفت: «گروهی از آوارگان روهنیگیا در برابر من اشک ریختند و من نیز برای آنها گریستم، هرچند سعی کردم این موضوع را پنهان کنم».

انتشار این سخنان از سوی پاپ، خشم کاربران بودایی‌ میانمار در شبکه‌های اجتماعی را برانگیخت؛ کشوری که در پنج دهه اخیر با وسایل ارتباط جمعی قهر بوده و اکنون در عرصه شبکه‌های اجتماعی فعال شده است.

«اونگ سو لین» یکی از شهروندان میانماری در ارتباط با تغییر موضع پاپ در صفحه فیس بوک خود نوشت: «او با تغییر آب و هوا، تغییر رنگ می‌دهد».

یکی دیگر از کاربران شبکه اجتماعی با نام «یی لین مونگ» در حساب کاربری خود نوشت: «پاپ یک شخصیت دینی است، با این وجود در یک کشور سخنی می‌گوید و در کشوری دیگر به گونه‎ای دیگر حرف می‌زند».

این در حالی است که استفاده پاپ از واژه «روهینگیا» برای آوارگان مسلمان میانماری با استقبال برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

گفتنی است، پاپ فرانسیس روز جمعه (۱۰ آذرماه) برای نخستین بار در طول سفر آسیایی خود، با گروهی از اقلیت مسلمان روهینگیا در بنگلاش دیدار و به‌طور مستقیم از واژه «روهینیگیا» استفاده کرد/.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |