پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 159998 12:47 1400/08/10
خرید ۱۸ هزار تن خرمای استعمران از نخلداران خوزستان

خرید ۱۸ هزار تن خرمای استعمران از نخلداران خوزستان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
خرید ۱۸ هزار تن خرمای استعمران از نخلداران خوزستان

خرید ۱۸ هزار تن خرمای استعمران از نخلداران خوزستان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد، معاون فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اعلام این خبر گفت: این میزان خرید در راستای سیاست‌های حمایتی دولت از تولید کنندگان محصولات کشاورزی و مصوبه شماره ۰۲۰/۱۲۴۲۳ مورخ ۱۴۰۰.۰۶.۱۵ شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی به منظور تنظیم بازار خرمای استعمران و جلوگیری از ضرر و زیان تولیدکنندگان به نحوی که با استفاده از تجارب خرید محصول در سنوات گذشته بیشترین اثرگذاری را در حمایت از تولیدکنندگان به همراه داشته باشد، انجام شد.

دکتر عرب افزود: با استناد به ابلاغیه شماره ۰۲۰/۱۳۰۹۲ مورخ ۱۴۰۰.۰۶.۲۲ وزیر جهاد  کشاورزی، دستورالعمل فنی و اجرایی خرید تضمینی محصول خرمای استعمران در سال ۱۴۰۰ به شماره ۲۰۴/۱۱۰/۴۰۰/۱۴۹۷۰ مورخ ۱۴۰۰.۰۶.۲۲ به استان خوزستان ابلاغ شد.

وی افزود: تشکیل کمیته خرید استان با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به عنوان رئیس کمیته و مدیر تعاون روستایی استان به عنوان دبیر کمیته و نماینده نظام صنفی استان، مباشرین خرید که شامل مدیران عامل اتحادیه شهرستان‌های خرمشهر، آبادان، شادگان، ماهشهر و عملیات خرید در سطح مراکز خرید آغاز شد.

معاون فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۳۲ مرکز خرید در شهرستان‌های اهواز، کارون، هندیجان، رامشیر، ماهشهر، دشت آزادگان، حمیدیه، شادگان، خرمشهر، آبادان و شادگان امر خرید و ذخیره‌سازی بیش از ۱۸ هزار تن خرما به ارزش بالغ بر ۱۴۵۰ میلیارد ریال انجام پذیرفته است.

وی در ادامه گفت: زمان شروع خرید بر اساس دستورالعمل از تاریخ ۱۴۰۰.۰۶.۲۳ با تمدید ۵ روز کاری پایان خرید در تاریخ ۱۴۰۰.۰۸.۰۵ به شهرستان‌های خرماخیز استان ابلاغ شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |