جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 14554 15:02 1394/05/11
خرمای ایرانی همچنان بی‌مشتری

خرمای ایرانی همچنان بی‌مشتری

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
خرمای ایرانی همچنان بی‌مشتری

خرمای ایرانی همچنان بی‌مشتری

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

دبیرکل انجمن خرما گفت:

در حالیکه در آستانه فصل برداشت خرما قرار داریم بیش از 200 هزار تن از خرمای سال گذشته روی دست تولیدکنندگان باقی مانده است، چرا که خریداری برای این محصول وجود ندارد

علی‌اصغر رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا،. از تولید بیش از یک میلیون تن خرما در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: خرمای ایرانی مانند سال‌های گذشته خریداری ندارد که لازم است مسئولان برای بهبود بازار آن چاره‌ای بیندیشند.

وی افزود: با توجه به سطح زیرکشت و وضعیت باغات کشور، به نظر می‌رسد میزان تولید خرما مانند سال گذشته باشد و به بیش از یک میلیون تن در سال جاری برسد اما وضعیت بازار این محصول همچنان نابسامان است و قیمت آن نیز از سال گذشته بسیار کاهش داشته است.

دبیرکل انجمن خرما ادامه داد: در حال حاضر هر کیلوگرم خرمای مضافتی بم که به عنوان خرمای شاخص در دنیا به شمار می‌رود کیلویی 800 تا 2000 تومان در کرمان معامله می‌شود اما در بازار خرده‌فروشی تا حدود 9000 تومان به دست مردم می‌رسد.

رستمی تصریح کرد: وضعیت بازار خرما نامناسب است و مسئولان برای تبلیغات این محصول باید فکری کنند، چرا که دیگر محصولات مانند برنج، روغن، شکر و... به مردم به خوبی معرفی و شناسانده شده است اما مردم شناخت دقیقی از مزایا و ویژگی‌های مصرف خرما و تاثیر مصرف خرما بر سلامت‌شان ندارند.

وی اظهار کرد: خرید توافقی خرما از سه سال گذشته در دستور کار قرار گرفته اما اجرایی نشده و همین عامل سبب بر هم خوردن بازار این محصول شده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |