جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 1272 14:28 1393/01/30
خبرهای خوبی که دور سر بازار سرمایه می چرخد

خبرهای خوبی که دور سر بازار سرمایه می چرخد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
خبرهای خوبی که دور سر بازار سرمایه می چرخد

خبرهای خوبی که دور سر بازار سرمایه می چرخد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارسرمایه : دور سر بازار سرمایه خبرهای خوب اقتصادی و سیاسی چرخ می زند اما هنوز خریدارن حقیقی و حقوقی نسبت به این اخبار واکنشی نشان نداده اند این در حالیست که در دوران رونق، کمترین اخبار مثبت محرک قوی برای بازار بود و امروز همه خبرهای خوب با واکنش خنثی سهامداران حقیقی و حقوقی مواجه می شود .
اصلی ترین خبر خوب در عرصه سیاسی ورود مذاکرات هسته ای به فاز نهایی است. مذاکرات هسته ای در حالی وارد فاز نهایی شده که وزیر امور خارجه کشورمان گفته، به مذاکرات و امکان دستیابی به توافق نهایی خوش بین است و این توافق را در سه ماه آینده محتمل می داند از طرف دیگر برخی خبرگزاری ها نیز اعلام کرده اند که آژانس نیز به مذاکرات خوشبین است و گزارش ها نشان می دهد ایران نیمی از اورانیوم 20 درصدی خود را رقیق کرده که نشان دهنده پایبندی ایران به تعهداتش است.
در خصوص موضوعات اقتصادی، آمار گمرک نشان دهنده افزایش صادرات غیر نفتی است. سرمایه گذاران خارجی هم این روزها در حال بازدید و برگزاری همایش هایی در ایران به منظور بررسی فرصت های سرمایه گذاری هستند. گفته می شود برای خرید سهام خودروسازان پیشنهاداتی ارایه شده است.
سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن هم برای این سرمایه گذاران خارجی جذاب بوده و حتی آخرین روز هفته گذشته هم به بازدید از بورس پرداختند که در سال گذشته بیشترین بازدهی را نصیب سرمایه گذاران خود کرده است.
در اواسط هفته گذشته نیز جلسه ای میان فعالان بازار سرمایه با نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد که در این جلسه مقرر گردید تا کارگروه مشترک بازار سرمایه و مجلس شورای اسلامی تشکیل شود تا بدین وسیله در تصمیم گیری های نمایندگان مجلس، مسائل مد نظر فعالان بازار نیز در نظر گرفته شود.
همچنین موضوعاتی مانند بررسی مجدد نرخ سود بانکی در شورای پول و اعتبار و کنترل های لازم از طرف بانک مرکزی در کنار عرضه های سازمان خصوصی سازی بر اساس شرایط و با هماهنگی بورس از جمله موارد مطرح شده است که می تواند فرصتهای خوبی برای بازار سرمایه پیش روی سرمایه گذاران قرار دهد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |