شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 21055 20:26 1394/09/21
خبرهایی از سراسر ایران ۲۱ آذر ۱۳۹۴

خبرهایی از سراسر ایران ۲۱ آذر ۱۳۹۴

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
خبرهایی از سراسر ایران ۲۱ آذر ۱۳۹۴

خبرهایی از سراسر ایران ۲۱ آذر ۱۳۹۴

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

۱۹ هزار فرصت شغلی در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می‌شود

ساسان آقایی - گروه سرزمین ایران داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: در این استان ۱۰۰ درصد بخش تولید توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و هیچ شرکت، معدن و بنگاه تولیدی دولتی نداریم زیرا زمانی در استان متوجه صنعت شدیم که قانون اصل ۴۴ ابلاغ شده بود. وی با اشاره به اینکه با حضور جدی بخش خصوصی و حمایت‌های دولت زمینه مطلوبی جهت سرمایه‌گذاری فراهم شده است، بیان کرد: در زمینه طرح‌های تولیدی و صنعتی در دست اجرای این استان از نظر تعداد ۵٫ درصد و از لحاظ حجم سرمایه‌گذاری ۱٫۵ درصد کشور است. دیودیده تصریح کرد: میزان استخراج معدن در این استان سالانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن شامل مصالح ساختمانی، مواد اولیه سیمان، سنگ تضمینی و شن و ماسه است و البته سلستین و بوکسید نیز میزانی استخراج داریم که هم در کارخانجات داخلی استفاده و هم صادر می‌شود. وی عنوان کرد: در سال ۹۳، ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار صادرات داشتیم که از نظر ارزش ریالی نسبت به سال ۹۲، ۴۴ درصد افزایش اما از لحاظ وزنی نسبت به همین مدت ۵۰ درصد کاهش داشته است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از صدور ۷۰ کارت بازرگانی معتبر در این استان خبر داد و افزود: ۲۱ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب، ۹۵ اتحادیه صنفی، اتاق صنعت و معدن و اتاق بازرگانی در این استان فعالیت دارند. دیودیده با اشاره به اینکه ۵۰۰ واحد صنعتی در دست ساخت به چرخه تولید این استان با ایجاد ۱۹ هزار فرصت شغلی اضافه می‌شود، گفت: اعتبار پیش بینی شده جهت سرمایه گذاری این طرح‌ها ۱۱ هزار میلیارد تومان است که در صورت تامین اعتبار لازم طی ۵ سال آینده افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند. وی مهم‌ترین مشکلات واحدهای صنعتی این استان را کمبود نقدینگی، حق بیمه و مالیات عنوان کرد و افزود: هم اکنون ۷۱۰ واحد صنعتی در این استان مشغول فعالیت هستند.

رتبه نخست عملکرد دامپزشکی خراسان جنوبی

ساسان آقایی بر اساس نتایج جامع ارزیابی عملکرد ادارات کل دامپزشکی استانها در سال ۹۳ توسط سازمان دامپزشکی کشور ، خراسان جنوبی رتبه نخست را کسب کرد. معاون توسعه و مدیریت منابع دامپزشکی خراسان جنوبی با اعلام این خبر افزود: دامپزشکی استان با کسب بالاترین امتیاز در ارزیابی شاخص‌های اختصاصی و عمومی موفق به کسب این رتبه در کشور شد. به گزارش روابط‌عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی، مهندس سید‌مهدی معراجی افزود: دامپزشکی استان در حوزه آموزش، انفورماتیک، دبیرخانه و روابط عمومی رتبه اول، حقوق شهروندی رتبه دوم و اقامه نماز رتبه چهارم را کسب و با در نظر گرفتن امتیازهای شاخص‌های عمومی این موفقیت را کسب کرد.

اتصال دو واحد نیروگاهی کارون۳ به شبکه سراسری برق

افتخار فرج - اهواز واحدهای ۳ و ۴ نیروگاه سد کارون۳ با موفقیت تعمیر و به شبکه سراسری متصل شدند. تعمیرات سالیانه واحدهای ۳ و ۴ نیروگاه سد کارون۳ طبق برنامه زمان‌بندی شده به پایان رسید و با موفقیت به شبکه سراسری پیوست. مدیرعامل شرکت مدیریت تولید و بهره‌برداری ضمن اعلام این خبر تشریح کرد: پس از انجام عملیات موفقیت‌آمیز تعمیرات در چهار بخش مکانیک، هیدرومکانیک، ابزار دقیق، کنترل، پایداری و الکتریک، رفع نواقص موجود واحدهای مذکور انجام شد. سد و نیروگاه کارون۳ با تولید ۲۰۰۰ مگاوات انرژی، یکی از مهمترین نیروگاه های برق آبی کشور محسوب می شود که نقش اساسی و مهمی در تنظیم ولتاژ شبکه برق کشور به عهده دارد.

معارفه سرپرست شرکت نفت و گاز مارون

 افتخار فرج - اهواز آئین تکریم و معارفه سرپرست شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون با حضور مدیر عامل، اعضای هیئت مدیره و جمعی از مدیران شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برگزار شد. مدیر عامل این شرکت از زحمات و تلاش های مهندس مسعود باغبان در مدت تصدی سرپرستی شرکت نفت و گاز مارون قدردانی کرد. مهندس عالی پور با اشاره به اهمیت و جایگاه شرکت مارون در تولید نفت، برای مهندس پورهنگ سرپرست جدید این شرکت آرزوی موفقیت کرد. در این جلسه، سرپرست سابق شرکت نفت و گاز مارون گزارشی از عملکرد این شرکت در دوره سرپرستی خود ارائه کرد و گفت: این شرکت در عملیات رکوردگیری تولید نفت ، برآیند بسیار خوبی داشته است.

بسته حمایتی بیمه ایران از واحدهای صنایع کوچک و متوسط در شهرک‌های صنعتی خوزستان

 افتخار فرج - اهواز در مراسمی از بسته حمایتی بیمه ایران از واحدهای صنایع کوچک و متوسط ، با حضور نماینده سازمان صنایع کوچک ، نمایندگان بیمه ایران در استان، مدیران شهرکهای صنعتی و مدیران عامل شرکت‌های خدماتی رونمایی  شد. اخلاق محمدیان با بیان اینکه این مراسم با هدف معرفی جزئیات بسته حمایتی بیمه ایران برای واحدهای تولیدی و صنعتی که در راستای تفاهم‌نامه همکاری مابین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیمه ایران منعقد شده بود برگزار شد گفت : بر اساس این بسته حمایت‌ها و تشویق‌های ویژه‌ای برای واحد‌های صنایع کوچک و متوسط در نظر گرفته شده است.

شتشوی مخازن آب شرب روستاهای خورآباد و لنگرود قم

میرحسن میرهادی - قم معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم گفت: طی امسال مخازن آب۵ روستای خورآباد، لنگرود، ونان، حسین آباد نیزار و زواریان استان، شست‌وشو و گندزدایی شد. مهندس محمد احمدی جبلی اظهار کرد: استان قم دارای ۲۰۴ روستاست که یکصد و ۵۲ روستای آن زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارد. وی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم سی هزار و ۳۳۸ مشترک دارد، گفت: تأمین بهداشت آب و ارتقای بهبود کیفیت آب ، شست‌وشو و لایه‌روبی مخازن از جمله اقداماتی است که مورد توجه جدی شرکت آبفار قرار دارد.

انجام عملیات یخ‌زدایی در محور کرج -اشتهارد

فاطمه اقدم - کرج معاون مدیر کل و رئیس اداره راه وشهرسازی شهرستان کرج ازعملیات یخ زدایی در محور کرج اشتهارد خبرداد. هادی پوستین دوز تصریح کرد: همزمان  با بارش برف در یک شبنه ۱۵ اذر ماه اکیپ راهداری شهرستان کرج همراه با ماشین آلات راهداری و راهسازی در محورها مستقر شدند و عملیات نمک پاشی و برف روبی آغازکردند. به گزارش روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی، پوستین دوز افزود:با توجه به بارش شدید برف در محوراشتهارد -کرج این محور که بر اثر برودت  هوا دچار یخ زدگی شده بود یخ زدایی شد. این مسئول عنوان کرد : هم اکنون تمامی مسیرهای اصلی و روستایی در شهرستان کرج باز و هیچ گونه انسدادی در محورهای مواصلاتی حوزه استحفاظی کرج وجود ندارد

ارائه۵/۳ میلیارد ریال خدمات به مددجویان کمیته امداد البرز

فاطمه اقدم - کرج بیش از ۱۹۰ مرکز درمانی طرف قرار داد از جمله آزمایشگاه‌ها و مراکز تصویر برداری پزشکی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد البرز خدمات ارائه می‌کنند. علی سالارکیا مدیرکل کمیته امداد استان با با بیان اینکه این رقم مربوط به هشت ماهه نخست سال‌جاری می باشد، تصریح کرد: با توجه به مشکلات عدیده مددجویان بیمار خاص و صعب العلاج و هزینه‌های سنگین درمانی انتظار داریم، مردم نوعدوست و نیکوکار استان، با مشارکت در "طرح شفا" ضمن مطالعه پرونده بیماران صعب العلاج نیازمند هزینه‌های درمانی یکی از این عزیزان را به انتخاب خود تقبل کنند .

حوادث برق بحران برف در قم محار شد

میرحسن میرهادی - قم با تلاش نیروهای حوادث و تعمیرات شرکت توزیع نیروی برق استان قم حوادث و مشکلات برق ناشی از بارش برف در استان محار شد. مهدی آهنین پنجه " رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم" با اشاره به حوادث بارش برف در روزهای گذشته که منجر به خاموشی در برخی نقاط استان شده بود اظهار داشت: بیشترین حجم خاموشی‌ها به علت سیم پارگی، برخورد شاخه‌های درختان با شبکه و یا اتصالی کابل انشعاب مشترکین رخ داده است  که با تلاش شبانه روزی اکیپ‌های حوادث و تعمیرات، مشکل قطع برق مشترکین برطرف شده است.

همایش حجاب وعفاف در کمیته امداد خرمشهر

افتخار فرج - اهواز همایش حجاب وعفاف با حضور بیش از ۲۰۰نفر از مادران و دختران مددجویان تحت پوشش کمیته امداد خرمشهر در محل کانون کمیته امداد این شهرستان برگزار گردید. به گزارش روابط عمومی واطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) خرمشهر سید مشکور موسوی گفت: این مراسم که با هدف ترویج فرهنگ و عفاف برگزار شد، به ۵۰ نفر از مادران و دختران مقنعه  و به ۸۰ نفر از دختران محصل نوشت افزار اهدا شد.  


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |