شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 9489 16:29 1393/11/03
خانه های گلی شبیه به موزه یک روستای فارس و خدمت ۲۵ ساله برخی پزشکان

خانه های گلی شبیه به موزه یک روستای فارس و خدمت ۲۵ ساله برخی پزشکان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
خانه های گلی شبیه به موزه یک روستای فارس و خدمت ۲۵ ساله برخی پزشکان

خانه های گلی شبیه به موزه یک روستای فارس و خدمت ۲۵ ساله برخی پزشکان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

«سید حسن قاضی زاده هاشمی» در سفر دو روزه اش به استان فارس و شهرستانها و روستاهای این استان دو نکته را خاطر نشان کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر بهداشت در یادداشت خود از سفر دو روزه به استان فارس چنین نگاشته است: در سفر دو روزه به استان فارس، تصمیمات خوبی اتخاذ شد که امیدوارم بتوانیم همه آن ها را در همین دولت عملیاتی کنیم و مردم در کوتاه مدت ثمرات آن را ببینند.

در ادامه نوشته هاشمی آمده است: در این دو روز، ضمن دیدار با مردم، بازدید از مراکز بهداشتی ـ درمانی و صحبت با همکاران جامعه پزشکی در شیراز، خرامه، مرودشت، ارسنجان، پاسارگاد، قادرآباد و خرم بید، لطف خدای بزرگ و مهربان شامل حالم شد و با ساکنان شریف روستای شهیدآباد هم از نزدیک گفت وگو کردم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشخصات این روستا (شهیدآباد) را اینگونه توصیف کرد: روستایی که در دوران دفاع مقدس با داشتن ٧٠ خانوار، ۴٣ شهید، ٧٠ جانبار و یک اسیر تقدیم انقلاب و ایران کرده است.

هاشمی درادامه از صحبت با مادر ۴ شهید این روستا که تنها خواسته اش درمان زانوهای دردمندش بود نوشته و ادامه داد: اما آن چه دلم را به درد آورد، نه درد زانوهای آن پیرزن زنده دل، که خانه های گِلی و ساختار نامناسب معابر و فضای فیزیکی این روستا (مانند اکثر روستاهای کشور) بود.

به گفته وی، در کشورهای دیگر چنین اماکنی قطعاً تبدیل به موزه هایی دیدنی با فضایی دلنشین می شوند تا یادآور حماسه هایی باشند که توسط ملتی از خود گذشته در تاریخ بشریت به ودیعه نهاده شده تا همه انسان ها در تمام دوران ها از آن درس آزادگی بگیرند.

هاشمی با ذکر این نکته که در شهیدآباد اما فقط محرومیت دیده می شد و بس، ابراز امیدواری کرد که با انتقال این موضوع به مدیریت بنیاد شهید و سایر سازمان ها و ارگان های مربوط، بتوان برای این عزیزان کاری در شأن آنها انجام داد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دومین موضوع جالب این سفر را تعابیر پزشکانی عنوان کرد که پای صحبت ها و درد دل آنها نشسته بود و نوشت: آن ها در حقیقت پیام آوران شادی و دعای خیر مردم از اجرای طرح تحول نظام سلامت بودند.

وی ادامه داد: برخی از این دوستان می گفتند حدود ٢۵ سال است که در حال خدمت به مردم هستیم و در همه این سال ها آرزوی ما به واقعیت پیوستن چنین رویدادی بوده است؛ رویدادی که آرامش خاطر مردم در هنگام بیماری را در پی داشته باشد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |