جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 14646 14:40 1394/05/14
خانه تجارت ایران و آمریکا تشکیل شد

خانه تجارت ایران و آمریکا تشکیل شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
خانه تجارت ایران و آمریکا تشکیل شد

خانه تجارت ایران و آمریکا تشکیل شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رئیس قرارگاه حماسه اقتصادی گفت:

"خانه تجارت ایران و آمریکا" برای جذب سرمایه‌های ایرانیان در این کشور و سرمایه گذاری‌های مشترک تشکیل شد.

رئیس قرارگاه حماسه اقتصادی در گفت‌و‌گو با تسنیم گفت: "خانه تجارت ایران و آمریکا" برای جذب سرمایه‌های ایرانیان در این کشور و سرمایه گذاری‌های مشترک تشکیل شد.

علیرضا ناطقی با اعلام این خبر افزود: 52هزار بنگاه اقتصادی تعطیل یا نیمه‌تعطیل داریم که در 8 سال گذشته از مسیر تولید خارج شده‌اندکه این امر نتیجه افزایش تورم، عدم ارائه منابع به تولید، تحریم است که راه اندازی دوباره آنها نیاز به 93هزار میلیارد تومان سرمایه دارد که به تولید اختصاص نیافته است.

مسئول تأسیس خانه‌های تجارت ایران در خارج از کشور، ادامه داد: خیلی از این دسته تولید کنندگان ورشکسته و در زندان هستند که ما به‌صورت مورد به مورد در صدد حل و فصل آنها هستیم.

وی اظهار داشت: اولین "خانه تجارت ایران" در سال 80 در دوبی راه اندازی شد اما به‌دلیل عدم حمایت‌های دولت بعدی این خانه‌ها تعطیل شد.

ناطقی تأکید کرد: از سال گذشته راه اندازی مجدد خانه‌های تجارت در کشورهای مختلف آغاز شد که در برخی از کشور‌ها نظیر آلمان، ایتالیا، ترکیه و چین ایجاد شد و چند ماه است که فعال هستند.

وی بیان داشت: هفته گذشته نیز خانه تجارت ایران در آمریکا، توسط بخش خصوصی در این کشور آغاز به کار کرد.

ناطقی اظهار داشت: خانه تجارت تشکل مستقلی است که به اتاق اصناف یا بازرگانی و سایر تشکل‌ها ارتباطی ندارد و در کشور‌های مختلف دنیا با توجه به ظرفیت‌های موجود شکل می‌گیرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |