پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 151227 17:24 1400/05/31
خاندوزی می تواند بورس را شکوفا کند

خاندوزی می تواند بورس را شکوفا کند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
خاندوزی می تواند بورس را شکوفا کند

خاندوزی می تواند بورس را شکوفا کند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مرتضی ابراهیمی

شاخص کل در بازار بورس در اولین روز معاملاتی هفته (روز یکشنبه، ۳۱ مرداد ماه) با ۱۵ هزار و ۵۵۵ واحد رشد در کانال یک میلیون و 515 هزار و 482 واحد ایستاد. بدین ترتیب شاخص کل بور پای خود را در کانال یک میلیون و پانصد هزار واحد محکم کرد. همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با هفت هزار و ۷۰۷ واحد افزایش به ۴۳۶ هزار و ۲۵ واحد  دست یافت. همچنین در روز گذشته بیش از ۱۳میلیارد و ۴۰۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۰۱ هزار و ۵۸۴ میلیارد ریال داد و ستد شد. با توجه به ادامه تقویت شاخص کل بورس با یک کارشناس اقتصادی گفتگو کرده ایم.

حسین محودی اصل، کارشناس اقتصادی، در گفتگو با جهان اقتصاد بیان داشت: بازار سرمایه توانسته است با کمک افزایش حجم و ارزش معاملات رشد شاخص کل بورس را تجربه کند، به طوری که توانسته است قله یک میلیون و پانصد هزار واحدی را پس بگیرد.

این کارشناس بازار های مالی بیان داشت: افزایش قیمت ارز و افزایش قیمت کامودیتی ها و همچنین بهبود عملکرد تولید شرکت های بورسی توانسته است آینده بازار سرمایه را روشن کند.

این تحلیل گر اقتصادی با اشاره به این که دولت جدید رویکرد ویژه ای به بازار سهام دارد گفت: توجه ویژه ریئسی به بازار سرمایه  موجب شد تا بازار سرمایه به استقبال وزیر جدید اقتصاد برود.

محودی اصل با معرفی خاندوزی گفت: وزیر اقتصاد پیشنهادی به مجلس، اشراف کامل به اقتصاد را دارد زیرا ایشان سابقه 14 سال فعالیت در مجلس را دارد و این موضوع موجب شده است تا ایشان به مسائل اقتصادی دید عمیقی داشته باشد.

این کارشناس اقتصادی بیان داشت: در برنامه های این وزیر پیشنهادی به مجلس، اقتصاد به عنوان سیستم و مجموعه منسجم دیده شده است و این برنامه می تواند برای کلیت اقتصاد و بازار سرمایه مفید واقع شود.

وی با اشاره برنامه های خاندوزی برای بازار سرمایه گفت: مهمترین برنامه های وزیر پیشنهادی اقتصاد برای بازار سرمایه  بازگرداندن اعتماد به بازار سرمایه است، همچنین حمایت از سهام داران خورد را در دستور کار دارد. از دیگر برنامه های ایشان تامین مالی بازار سرمایه توسط خود بازار سرمایه و متنوع سازی ابزارهای مالی و به حداقل رساندن قیمت گذاری دستوری و کاهش مالیات تولید است.

محمودی اصل گفت: آقای خاندوزی از طراحان مالیات بر عایدی سرمایه است و این قانون موجب خواهد شد تا سرمایه از بازارهای رقیب بازار سهام همچون بازار ارز و بازار طلا و بازار مسکن و بازار خودرو به بورس کوچ کند و این قانون دلالی را در کشور از بین خواهد برد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |