پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 9480 16:23 1393/11/03
خانجانی :  در دولت اصلاحات گفتمان خشونت‌آمیز رقیب را به قانون‌مداری تغییر دادیم

خانجانی : در دولت اصلاحات گفتمان خشونت‌آمیز رقیب را به قانون‌مداری تغییر دادیم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
خانجانی :  در دولت اصلاحات گفتمان خشونت‌آمیز رقیب را به قانون‌مداری تغییر دادیم

خانجانی : در دولت اصلاحات گفتمان خشونت‌آمیز رقیب را به قانون‌مداری تغییر دادیم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

       اصلاح‌طلبان با جمع‌پذیری و اجماع سیاسی حرکت می‌کنند و اشتراک دیدگاه‌شان در این است که با همگرایی جمیع تفکرات طیف اصلاح‌طلب٬ به یک جمع‌بندی برسند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران تاکید کرد: اطلاح طلبان اعتقادشان این است که بهترین و مناسب‌ترین تصمیم و استراتژی در تصمیم‌سازی و تصمیم گیری کشور رجوع به آراء مردم است.

جهانبخش خانجانی در گفت‌و‌گو با ایلنا٬ در خصوص تاثیرگذاری اصلاح‌طلبان و نقش مردم در انتخابات٬ اظهار داشت: تاثیرگذاری آراء مردم و برداری که آن‌ها ترسیم می‌کنند٬ مناسب‌ترین روشی است که می‌تواند آینده را برای ما رقم بزند و اصلاح‌طلبان هم بر این امر واقف‌اند که اگر قرار است دموکراسی و مردمسالاری در جامعه تسری پیدا کند و فرآیند نهادمندی‌اش افزایش پیدا کند٬ هیچ راهی ندارند جز اینکه از مسیر رجوع به آرای مردم در صندوق‌های رای پیش بروند.

وی ادامه داد: طبیعی‌ست انتخابات متعدد و مختلف می‌تواند ما را هدایت کند. هرجا ما حضور فعال و گسترده داشتیم، توانستیم موثر واقع بشویم٬ هر روشی به غیر از روش ملایمت‌آمیز تعادلی و تعاملی در عرصه انتخابات یا عرصه‌های مهم سیاست‌گذاری، ما را به فرجام نیکویی نمی‌رساند و اعتقادم این است که اگر ما مسیر گفت‌و‌گو و تعامل را با جریان‌های مختلف سیاسی آغاز بکنیم، طبیعی‌ست این عمل مثبت ما می‌تواند در رفتار آنها موثر واقع شود.

سخنگوی وزارت کشور در دولت اصلاحات اشاره کرد: در هشت سال اصلاحات توانستیم گفتمان خشونت آمیز و رادیکال رقبای خود را به گفتمان قانون‌مدارانه تغییر دهیم یا حداقل تاثیرگذار باشیم به همین دلیل باید بگویم این شیوه و فرآیند می‌تواند به ما کمک کند تا به بهترین نتیجه برسیم.

وی در پاسخ به اینکه برنامه‌های اصلاح‌طلبان برای انتخابات چه خواهد بود٬ بیان داشت: اصلاح‌طلبان قطعاً در یک جمع‌پذیری و اجماع سیاسی حرکت می‌کنند و اشتراک و دیدگاه‌شان در این است که حتما باید با همگرایی جمیع تفکراتی که در فرآیند یا طیف اصلاح‌طلبی قرار دارد به یک جمع‌بندی برسند.

خانجانی در پایان تصریح کرد: شخصیت‌های مهم سیاسی کشور از جمله آیت الله هاشمی، آقای خاتمی و شخصیت‌های دیگری که در جریان اصلاح‌طلبی مانند دکتر عارف حضور دارند، حتی بخشی از جریان اصولگرایان مانند آقای ناطق نوری و اصولگرایان معتدل و معقول و حامیان دولت به نوعی در یک طیف می‌توانند در انتخابات نقش داشته باشند و مطمئنم اگر این همگرایی و جمع پذیری بتواند مانند انتخابات سال ۹۲اتفاق بیافتد٬ قطعا به نتیجه خوبی خواهیم رسید.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |