چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 3813 13:52 1393/05/04
حميد ابوطالبي: رئيس‌جمهور عراق کاري طاقت‌فرسا در برابر خود دارد

حميد ابوطالبي: رئيس‌جمهور عراق کاري طاقت‌فرسا در برابر خود دارد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
حميد ابوطالبي: رئيس‌جمهور عراق کاري طاقت‌فرسا در برابر خود دارد

حميد ابوطالبي: رئيس‌جمهور عراق کاري طاقت‌فرسا در برابر خود دارد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی


معاون سياسي دفتر رئيس‌جمهور در صفحه شخصي خود در توئيتر با تبريک انتخاب رئيس‌جمهور عراق نوشت: او کاري بس طاقت‌فرسا در برابر خود دارد.
به گزارش ايسنا، حميد ابوطالبي در صحفه شخصي خود در توئيتر نوشته است: رئيس‌جمهور عراق انتخاب شد و سوگند ياد کرد؛ به ايشان صميمانه تبريک مي‌گوييم، اما در شرايط فعلي معناي اين سوگند چيست؟
نماينده معرفي شده از سوي کشورمان براي سازمان ملل در ادامه به تشريح اين سوگند پرداخته و نوشته است: رئيس‌جمهور عراق سوگند ياد کرد تا:
1- از وحدت مردم و يکپارچگي عراق در برابر تهديدات و تجزيه دفاع کند؛ چه اين خطرات از سوي برخي اکراد باشد و چه از طرف بعضي سنيان و داعشي‌ها.
2- از قانون اساسي عراق دفاع کند؛ چه برخي اصول آن از سوي برخي اکراد پايان يافته تلقي شده باشد و چه بعضي سنيان خواهان تغييرات اساسي در آن باشند.

3- امنيت، ثبات، آرامش و رفاه مردم عراق را فراهم نمايد؛ چه از سوي برخي اکراد در کرکوک تهديد شود و چه از طرف داعش در موصل و شهرها و مکان‌هاي ديگر باشد.
4- از اقوام و مذاهب و اديان دفاع نمايد؛ چه مسيحياني باشند که در موصل به آنها ظلم شده است و چه شيعيان تلعفر و يا سنيان تکريت و قبايل و اقوام ترکمن و ...
حميد ابوطالبي در ادامه به پيام تبريک دکتر روحاني به رئيس‌جمهور عراق اشاره کرد و نوشت: در پيام روحاني آمده است مبارزه با تروريسم، تداوم توسعه سياسي و مردم‌سالاري، کمک به ثبات، امنيت، پيشرفت مردم؛ عراقِ متحد و باثبات با حضور و مشارکت اقوام و مذاهب.
وي همچنين نوشته است: معناي اين پيام و آن سوگند اين است که رئيس‌جمهوري عراق کاري بس طاقت‌فرسا در برابر خود دارد و البته تجارب مبارزاتي و دانش وي اين امکان را بطور کامل فراهم آورده است.
معاون سياسي دفتر رئيس‌جمهور در ادامه توئيت خود، به حضور حماسي ملت ايران در روز جهاني قدس اشاره کرده و آورده است: درود بر ملت مسلماني که در گرماي سوزان سراسر سرزمين ايران، داغي خون سرخ مظلومان غزه را در مقاومت بي‌مثلشان در برابر جنايات جنگي صهيونيسم غاصب فرياد کردند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |