جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 186011 08:01 1401/04/18
حمایت ویژه از سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی

حمایت ویژه از سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
حمایت ویژه از سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی

حمایت ویژه از سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی که در جریان سفر یک روزه هیات دولت به استان کردستان سفر کرده است، در بازدید از ۲ پروژه نیمه تمام بخش کشاورزی کردستان در شهرستان دیواندره اظهار داشت: اجرای این پروژه‌ها تاثیر زیادی در اشتغالزایی استان دارد لذا باید در پرداخت تسهیلات لازم به آنها تسریع شود تا به بهره‌برداری رسیده و افرادی در آن مشغول به کار شوند.

وی یکی از برنامه‌های این وزارتخانه را توسعه گلخانه و مجتمع‌های دامپروری خواند و اضافه کرد: کردستان از لحاظ ایجاد گلخانه وضعیت مطلوبی ندارد و باید در این رابطه کارهای بیشتری انجام داد و از ظرفیت فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی استفاده شود.

ساداتی‌نژاد یکی از مشکلات بخش کشاورزی کردستان را نبود صنایع تبدیلی بیان کرد و گفت: باید تلاش شود ارزش افزوده ناشی از تولید محصولات کشاورزی نصیب کشاورزان شود لذا می‌طلبد در زمینه توسعه صنایع تبدیلی طرح‌های بیشتری به اجرا درآید.

وی یادآور شد: کردستان در راستای ایجاد مجتمع‌های گلخانه‌ای و دامپروری ظرفیت لازم را دارد و بنابراین باید برای جذب سرمایه‌گذار در این بخش تلاش مضاعفی کرد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه کردستان نخستین استان کشور در تولید گندم دیم است، گفت: این استان یکی از قطب‌های طرح جهش دیمزارهای کشور نیز هست و امسال پیش‌بینی شده ۸۵۰ هزار تن محصول گندم در اراضی زراعی این منطقه برداشت شود.

وی یادآور شد: اعتبارات خوبی هم برای اختصاص به بخش کشاورزی استان در این سفر مصوب خواهد شد این مهم توسعه خوبی برای استان به همراه دارد.

لازم به ذکر است؛ بازدید و افتتاح پروژه‌های تولید در بخش کشاورزی و دیدار و گفت و گوی رودررو با بهره‌برداران و متولیان بخش کشاورزی استان کردستان از دیگر برنامه‌های وزیر جهاد کشاورزی در سفر هیات دولت به این استان است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |